Som sagt, Neat image kan användas på alla typer av digitala bilder. T.o.m många av dom som använder Canon 10D nyttjar NI när dom använt högre känsligheter.
D7i/hi brusar en del men jag tror att dom flesta digitalkameror i den klassen skulle må bra av Ni, som rätt använt ger en helt annan briljans i bilden.
Jag tycker att D7i ger ett oerhört bra resultat efter brusreducering, den är dock enligt mig ett måste.
Bilder som jag vid en första anblick tycker är brusfria får ett helt annat sting vid användning av NI, det finns nämligen oftast brus än fast man inte ser det vid en första anblick.
Filip: Profilerna du fick av mig fungerar mycket bra med undantag av 200 Asa-profilen som av någon anledning går på för hårt. Jag ska fixa till den men använder tillsvidare 100 eller 400-profilen till 200 Asa:bilderna, oftast 400-profilen faktiskt & tycker att det blir mycket bra.
Jag vet inte om jag är ute & cyklar men jag tycker att vissa på nätet krånglar till det allt för mycket med profilerna. Har testat profiler från nätet som är gjorda för alla tider samt alla känsligheter & upplevt att dom ofta inte alls fungerat tillfredsställande.
Tror inte man ska krångla till det i onödan, det är lätt att gå vilse då...
Demo på
www.neatimage.com
Den är fullt användbar men det går bara att spara i Jpeg samt det går inte att köra batch...
Batch är ett måste om man ska filtrera många bilder eftersom det tar tid, att kunna spara i Tiff är också önskvärt för att slippa extra komprimeringssteg.
Larsa