Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cylindriskt panorama

Produkter
(logga in för att koppla)

Malle777

Aktiv medlem
Jag har använt mig av ett program som heter PhotoVista Panorama där jag försöker göra ett cylindriskt panorama.

Jag vet dock inte hur man gör om panoramat till en quicktimefil eller liknande.

Det går att se det cylindriska panoramat i PhotoVista men jag kan bara spara panoramat som en JPEG-fil.

Finns det något program som gör om JPEG-filer till interaktiva panoraman?

Till min Canon Digital Ixux (orginalet) följde det med ett "stitching"-program i vilket det gick att omvandla till qicktime. Detta var/är ett helt OK panoramaprogram tycker jag. Jag antar att det följer med flera Canon-kameror, kanske även till din.
---/Thomas

Det är ju ett 360*180 panorama eller?

Jag försöker göra den enkla varianten där man bara kan kolla åt höger och vänster inte upp och ned.

Men i Quicktime precis som du har där.

Jag använder Apples "Make Qubic". Där tror jag man kan ställa in hur den ska visas. Från det programmet får du sedan en QT-fil. Innan jag tar in den i programmet gör jag en Jpeg-fil i något stichprogram.

Tror inte att det programmet finns för Windows, googla på "make QTVR" eller liknande så hittar du säkert andra program. Kan inte Windowsvärlden så bra...

Yes tack.
Har nu äntligen fixat det. GoCubic heter ett program som funkar för Windows om någon annan skulle behöva det.

Tack för hjälpos

ANNONS
Götaplatsens Foto