keckax
Aktiv medlem
paul innergård skrev:
Du kommer bli nöjd. D200 är en väldigt fin kamera. Jag är jättenöd med min, framför allt hanteringsmässigt är den som en dröm.
Vadå bra hanteringsmässigt? Lite svår att få ner i fickan ju!
/K
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
paul innergård skrev:
Du kommer bli nöjd. D200 är en väldigt fin kamera. Jag är jättenöd med min, framför allt hanteringsmässigt är den som en dröm.
Makten skrev:
Börja inte leta efter bandning i bilderna bara;-) Jag vet numera TRE personer som får bandning med sina D200r trots att det inte "ska" vara nåt fel. De beter sig så helt enkelt, och det är bara att acceptera tror jag.
Ser jag det på skärmen så finns det. Men jag bryr mig inte så mycket. Dock skulle jag verkligen bry mig om jag plåtade professionellt. Inte en chans att jag hade accepterat det då.keckax skrev:
Martin DÅ!! Ser du bandning i utskrift så skicka i den så vet du att det fixar sej! Har du ätit citron?
Den är lika kass nu som innan jag lämnade kameran på fokusjustering. Har den ute till salu, men det är väl ingen som vill ha en glugg som fokuserar fel:-( Och jag är inte den som skriver att den funkar om den inte gör det.keckax skrev:
Martin. -Har du fått ordning på din Sigma 30/1,4 än, eller låter du det vara?
keckax skrev:
Vadå bra hanteringsmässigt? Lite svår att få ner i fickan ju!
/K
Du går väl in på Nikons hemsida och får nödvändiga instruktioner där. Jag hade dock svårt att förstå nödvändigheten i den uppgraderingen. Den tillför nästan inget för de allra flesta.JohanSandin skrev:
Inga som helst tecken på banding eller andra fel. Men nu måste jag nog upgradera firmwaren ;P, någon som vet hur? jag har versioner 1.00 och 1.01
.
![]()
Yep, jag är negativ. Eller realistisk, som jag brukar kalla det;-)JohanSandin skrev:
Martin, jag får för det mesta ett rätt så negativt intryck av dig. So cheer up mate! And put that grin on your face![]()
Makten skrev:
Ser jag det på skärmen så finns det. Men jag bryr mig inte så mycket. Dock skulle jag verkligen bry mig om jag plåtade professionellt. Inte en chans att jag hade accepterat det då.
Den är lika kass nu som innan jag lämnade kameran på fokusjustering. Har den ute till salu, men det är väl ingen som vill ha en glugg som fokuserar fel:-( Och jag är inte den som skriver att den funkar om den inte gör det.