Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

d200 för 2850:-

Produkter
(logga in för att koppla)
1 cents affärerna är ju enbart för att tjuvar o banditer ska få bättre cred på ebay,och den här killen? har ialla fall väntat ett tag med den här bluffen.

"China, Sverige"... Var ligger det? Jag har inte hört talas om nån plats i Sverige som heter så.

Edit: Mycket märkligt att man inte kan anmäla misstänkta objekt förresten.

"Billigt som stulet"

Blåst. Och om det mot all rimlig förmodan finns en kamera kan man bli dömd för häleri. Lagen har skärpts ordentligt.

Och så undrar en del varför andra tvekar över att handla på ebay. Om dessa kineser hade satt ett rimligt pris så hade säkert många gått på det. Det finns ju aldrig nån som helst garanti för att man får kameran, eller nåt annat heller för den delen.

Ebay - nej tack.

Makten skrev:
"China, Sverige"... Var ligger det? Jag har inte hört talas om nån plats i Sverige som heter så.

Edit: Mycket märkligt att man inte kan anmäla misstänkta objekt förresten.

Det går att anmäla annonser,skickade ett mail till kundtjänst.

Re: "Billigt som stulet"

Måns H skrev:
Blåst. Och om det mot all rimlig förmodan finns en kamera kan man bli dömd för häleri. Lagen har skärpts ordentligt.

Ja! Och med största sannolikhet finns det ingen kamera!

Det är som med all annan bedrägeri. Det räcker att en av hundra betalar in summan för att det ska bli en hacka. Verkar vara vanligast i Juletider. Folk är stressade och tänker sej inte för. Jag fick ett meddelande med bifogad länk till min bank, Nordea. Jag blev ombedd att skriva in mina koder där pga bankens omläggning av systemet för alla bedrägeriers skull!!!
Fejk naturligtvis! Länken var en kopia av min banks sajt, men ev koder gick direkt till bedragarna. (Länken var nedsläckt dagen efter)

Som sagt, - Når man tillräckligt många och i stressiga tider så räcker 1 av 100!

/K

ANNONS
Götaplatsens Foto