Annons

D200 med D70 kit objektiv för 14.5! i USA..?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, Ritz är en välkänd kedja. Men du har fel angående priset. Det rätta priset är $1999=14600 kr *1,25 (svensk moms) = 18300 kr. har du otur, klassas det som Camera equipment (och inte digital camera) och då tillkommer ytterligare 3.2% i tullavgift vilket resulterar i ett totalpris på 18900 kr. Utan frakt.

Priset i Sverige för motsvarande är 17700 kr. Men beställ du bara ;)

Varför bli uppspelt över det priset?

Här kan du få en D200 för 9470kr

http://www.prestigecamera.com/product~id~nkd200.htm

Jag köpte min D70s + extrabatteri och SB800 för 8600kr därifrån :)

Betala inte ett öre tull eller moms. Men detta är eftersom min farsa bor i USA och postade över det till mig personligen som "gift". Snart hugger jag till på en D200 och batterigrepp.

Priser priser priser

Jag surfade in på Scandinavian photo idag för första gången på ett par veckor. Där såg jag till min glädje att de sänkt priset på D200 (jämfört med sist jag kollade).

Det förefaller mig rimligt, med tanke på den nyanlända D80.

Nu till min fråga: Tror ni att D200 kommer att sjukna ytterligare i pris innan jul?

Jag har mer eller mindre bestämt att jag skall ge mig själv den i julklapp, men jag vet inte om jag klarar av att vänta... Ett lägre pris skulle motivera mig (lite i alla fall).

Det skall naturligtvis vara sjunka i pris och inte något annat. :)

Sjuka priser har vi hört talas om men att priser skulle sjukna är för mig nytt!

Har priserna precis satts ner så kan det nog dröja ett tag. Undantag är väl när priserna är avhängiga av valutakurser, etc.

Förrutom att du inte har någon garanti i Sverige så är dessutom långt ifrån alla butiker i USA som säljer internationellt vad gäller Nikon. Bland annat BHphoto skeppar inte Nikons kameror till Europa då Nikon vill särskilja marknadnerna.

Finns en del trådar om det här på fotosidan där personer som försökt beställa Nikon från BHphoto får följande meddelande:
Due to the manufacturers restrictions, B&H Photo is unable to ship the following item(s) to an international destination:

ANNONS
Götaplatsens Foto