Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200 och Sigma 70-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Calabrese

Aktiv medlem
Jag funderar pa att kopa en Sigma 70-200 2,8 HSM till att anvanda med min D200. Fungerar det ok? Alternativet ar en beg. Nikon 80-200 men jag vill ha HSM.

Har absolut inte rad med Nikon 70-200.

Fredrik Calabrese skrev:
Jag funderar pa att kopa en Sigma 70-200 2,8 HSM till att anvanda med min D200. Fungerar det ok? Alternativet ar en beg. Nikon 80-200 men jag vill ha HSM.

Har absolut inte rad med Nikon 70-200.
HSM för att den är tyst, det kan jag förstå. Men tro inte att skillnaden i focushastighet är jättestor. Snabbare visst, men Nikons 80-200 2,8 tvåringversion är snabb. Framför allt så är den mycket skarptecknande, jag har själv haft en. Min gissning är att du blir nöjdare med nikongluggen än med Sigman. Den är smidig i storlek och mycket välbyggd.

vill inte vara en "glädjedödare" men jag har bara haft problem med Sigma EX 70-200/2.8 HSM Macro

läs både + och - recenssioner

ANNONS
Götaplatsens Foto