Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

D2H fel, spegel sönder?

Produkter
(logga in för att koppla)

victor.j

Aktiv medlem
ibland när jag startar kameran och tar första bilden så står det Err efter att jag tagit bilden, sen när man trycker ner avtryckaren halvt så låter spegelen lit konstigt (som om den fastnat på första bilden)

efter det så funkar kamera som den ska.

kameran är en D2H.

någon som upplevt något liknande?

victor.j skrev:
ibland när jag startar kameran och tar första bilden så står det Err efter att jag tagit bilden, sen när man trycker ner avtryckaren halvt så låter spegelen lit konstigt (som om den fastnat på första bilden)

efter det så funkar kamera som den ska.

kameran är en D2H.

någon som upplevt något liknande?
Låter som om att det är något med slutaren. Har du testat ta av objektivet och kollat in i kameran när det står err`?

nej det har jag inte gjort, får väl ta och testa det nästa gång det händer, är det ok att ta av objektivet när kameran är igång?

Jag har haft precis liknande fenomen på min d50. Displayn visar Err. och slutar fastnar halvvägs.

Kort därefter så fick jag fel på min sensor (sök på "streck i bilden d50"). Detta fel har hemsökt mig 3 ggr nu. Har kameran på lagning just nu, 3:e gången samma typ av fel.

//Lorry

ANNONS