Annons

D300 och piratbatterier från Zebramedia

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:
Du läste tydligen inte hela tråden? Jag kan omformulera din fråga om du vill. Hur kan man vara så dum att man betalar 700:- för ett batteri när det finns likadana för 300:-? Bättre så?

Detta gäller förstås bara om de fungerar, vilket man inte kan veta i förväg. Med övriga kameror verkar det ju fungera, så det är inte direkt lätt att veta att D300 har snik-lås.

Jodå, jag läste hela tråden. Man är väl inte dum om man köper ett orginalbatteri för 700:- . Då vet man ju att det fungerar, och allt är frid och fröjd även vad gäller garantin.
Det finns väl inga bättre batterier för 300:- Dom fungerar ju inte , kan således knappast vara bättre !

Själv köpte jag mitt orginalbatteri från USA i samband med köp av bla optik. Kostade 300:-
:)

Köpa ett batteri från USA som antagligen är fraktat från Kina för att sedan skeppa det till Sverige!? Du är totalt miljövidrigt påstår jag ;)

/K

Kann man annat enn undra????

Swedish Meat varnar mot köp av kött från utlandet.
Kaffebrus handlar på e-bay istället för dej.
ICA trippelkvarnar köttfärs....
NikCan prisar sina garanterade batt. högt.
Al Gore frontar sänkt energianvänding.
Ola S, skall ha det bästa av det bästa.
"Krigare" måsste ha psykhjälp i saknad av mamma.
Världen är gal, och smittar fler o fler.....

Jag köper INTE hembrent sprit med argumentet: blir lika tokig...
Varför inte köpa lite mindre, och må gott?

Per skrev:
Vore spännande att höra om någon faktiskt kör sin D300 på ett piratbatteri?
Finns ju många som påstås fungera, men man kan väl anta att flera av dom, om inte alla, är lika utelåsta som de från Kaffebrus?
Tror att försäljarna inte testat batterierna utan bara antagit att eftersom det är samma batterimodell som fungerar på D200 borde den fungera även på D300.

De har bara ändrat i auktionsbeskrivningen för att få bättre träffar från D300 ägarna. Tror att D300 försvinner från beskrivningarna snart när det blir allmän känt att de gamla piratbatterierna inte fungerar med kameran. Tills det kommer nya batterier som klarar även D300 vill säga...

Jag har köpt två Canon batterier därifrån och inget av dom har funkat. Ladaren indikerar fulladdat efter en liten stund och sedan räcker dom bara några bilder.

Jag har inte brytt mig om att reklamera dom utan bara slängt dom i batteriåtervinningslådan på soptippen.

Köpte ett piratbatteri hos Scandinavian som funkar bra, tror det hette "pixo" eller något liknande.

timofej skrev:
Tror att försäljarna inte testat batterierna utan bara antagit att eftersom det är samma batterimodell som fungerar på D200 borde den fungera även på D300.

De har bara ändrat i auktionsbeskrivningen för att få bättre träffar från D300 ägarna. Tror att D300 försvinner från beskrivningarna snart när det blir allmän känt att de gamla piratbatterierna inte fungerar med kameran. Tills det kommer nya batterier som klarar även D300 vill säga...

Precis, man antar ju att det är så, så det vore spännande att höra om någon faktiskt kör D300 på ett piratbatteri.

(Förrästen, är det någon som läst på något annat forum om detta? Kan ju också vara så att det bara var Kaffebrus som haft en taskig sändning batterier, som Björns inlägg ovan antyder)

Per

Inte undra att batterierna är så dyra om de ska ha sofistikerad elektronik som förhindrar konkurrenterna från kopieringen.

timofej skrev:
Inte undra att batterierna är så dyra om de ska ha sofistikerad elektronik som förhindrar konkurrenterna från kopieringen.

Nja, det handlar mer om extrem prispress. Världens enklaste sak att köpa ett Nikon-objektiv, montera isär och göra reverse engeneering på det. Men det innebär samtidigt att man inte kan sälja det för 20$, utan kanske det dubbla. Då har de valt den enkla vägen att sälja dubbelt så många enkla batterier, med bristande styrelektronik istället.

idiom skrev:
Nå, närrelaterat så jag prövar här först:

Kaffebrus säljer en trådlös fjärr som passar till D200 och de säger att D300 är konstruerad likadant men kan man lita på att det fungerar med D300? Nån som har nån erfarenhet?

http://kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-for-nikon-och-canon-100-meter-462.html

:D

Jag har hört att de säljer batterier till D300 som passar på D200 och att det ska vara samma. Fast jag har oxå hört att de inte funkar till D300, så vad de säger ska funka och inte får man nog ta med en nypa salt...

Mvh
Maverick

idiom skrev:
Nå, närrelaterat så jag prövar här först:

Kaffebrus säljer en trådlös fjärr som passar till D200 och de säger att D300 är konstruerad likadant men kan man lita på att det fungerar med D300? Nån som har nån erfarenhet?

http://kaffebrus.com/tradlos-fjarrutlosare-for-nikon-och-canon-100-meter-462.html

Ring eller maila dom och säg det så får du helt säkert köpa den med returrätt om det inte funkar. Sådana är dom så du behöver inte vara orolig för dina pengar.

Jag har handlat mycket därifrån och känner mig trygg med det.

BugEyes skrev:
Ring eller maila dom och säg det så får du helt säkert köpa den med returrätt om det inte funkar. Sådana är dom så du behöver inte vara orolig för dina pengar.

Jag har handlat mycket därifrån och känner mig trygg med det.

Jag köpte ett batteri från Kaffebrus i september (ersättare för EL-EN3e) och det funkar inte i D300:an.

BugEyes skrev:
Men har du inte skickat tillbaka det då?
Kan inte tänka mig att dom inte skulle häva ett sådant köp.

Nä, jag fick ju kameran för två dagar sen och batteriet köptes samtidigt som jag la en beställning på en D200 som aldrig gick att få tag på. Men man kanske skulle kontakta dom och höra.

Nu har kaffebrus en version 2 av EN-EL3e som tydligen ska fungera med D300.

Är det någon som vet om det finns någon piratladdare som laddar EN-EL4?

Men herre jösses !

Först ska det sparas några hundralappar på ett piratbatteri,som tydligen är billigt , men inte funkar. Och nu ska det vara piratladdare också !!

Köp orginal vet ja.

Just my 2 slantar.

ANNONS
Götaplatsens Foto