Annons

D300 och piratbatterier från Zebramedia

Produkter
(logga in för att koppla)
Gården skrev:
Men herre jösses !

Först ska det sparas några hundralappar på ett piratbatteri,som tydligen är billigt , men inte funkar. Och nu ska det vara piratladdare också !!

Köp orginal vet ja.

Just my 2 slantar.

Och vem bad om din åsikt?
 
BugEyes skrev:
Ring eller maila dom och säg det så får du helt säkert köpa den med returrätt om det inte funkar.
Man har alltid returrätt på det man köper på postorder. Det är lag på det.

(Vissa varor, t ex datorprogram där man brutit förpackningen, är förstås undantagna.)
 
Gården skrev:
Måste man be om tillåtelse för att ha en åsikt ?
Alla har givetvis rätt till en åsikt.
Grejen är att foromtrådarna brukar behandla en frågeställning som trådskaparen bestämmer och de åsikter som du ventilerar passar inte in i denna. Det är fritt fram att skapa en egen tråd där du kan oja dig om sviken märkeslojalitet och dina medmänniskors oförmåga att göra kloka inköp hur mycket du vill. Du tillför inget i denna tråd.
 
Gården skrev:
Men herre jösses !

Först ska det sparas några hundralappar på ett piratbatteri,som tydligen är billigt , men inte funkar. Och nu ska det vara piratladdare också !!

Köp orginal vet ja.

Just my 2 slantar.

du verkar ju uppenbarligen ha nån koll på vad deras orginalladdare kostar för "EN-EL4/EN-EL4a"

så din kommentar blir bara löjlig, eller värt just två slantar.
 
Min erfarenhet av piratbatterier är att de förvisso är billigare i inköp men har sämre prestanda och kortare livslängd. Det är som med piratbläck ungefär dvs kvaliteten är sämre. (Jag köper numera bara originalbläck.)

Original är dyrt men trots allt nästan alltid bäst i det långa loppet vare sig det handlar om objektiv, batterier, bläck eller något annat.

Den gamla devisen att man lätt köper dyrt om man köper billigt äger fortfarande sin giltighet. Att det sedan kan finnas undantag är sant men svårt att förutse innan köp. Var och en får göra sin egen riskkalkyl inför valet om inköp av original eller pirat.
 
Gården skrev:
Men herre jösses !

Först ska det sparas några hundralappar på ett piratbatteri,som tydligen är billigt , men inte funkar. Och nu ska det vara piratladdare också !!

Köp orginal vet ja.

Just my 2 slantar.

Vad gör Sigma objektivet i din kameraväska? Är det en dålig erfarenhet av "icke original"?

/Michael
 
Teodorian skrev:
Min erfarenhet av piratbatterier är att de förvisso är billigare i inköp men har sämre prestanda och kortare livslängd. Det är som med piratbläck ungefär dvs kvaliteten är sämre. (Jag köper numera bara originalbläck.)

Original är dyrt men trots allt nästan alltid bäst i det långa loppet vare sig det handlar om objektiv, batterier, bläck eller något annat.

Den gamla devisen att man lätt köper dyrt om man köper billigt äger fortfarande sin giltighet. Att det sedan kan finnas undantag är sant men svårt att förutse innan köp. Var och en får göra sin egen riskkalkyl inför valet om inköp av original eller pirat.

Jag har en helt annan bild, åtminstone vad gäller batterier:

Efter två års intensivt fotande med min D70s och jämnt cirkulerade batterier fick jag ut mer med mina pirater än orginalbatterierna.
Och så här långt gäller detsamma för min D300; naturligtvis varierar det med hur man använder kameran, men med mitt sätt att fota har jag fått ut över 2000 bilder på en laddning med piratbatteri, det har jag inte gjort med orginal.

Per
 

Bilagor

  • img_2949_400px.jpg
    img_2949_400px.jpg
    96.9 KB · Visningar: 491
Summan av denna tråd: NU finns ett piratbatteri hos Kaffebrus som fungerar med D300, eller? Fler som köpt? Bara för att få det svart på vitt en gång för alla. =)
 
Epix skrev:
Summan av denna tråd: NU finns ett piratbatteri hos Kaffebrus som fungerar med D300, eller? Fler som köpt? Bara för att få det svart på vitt en gång för alla. =)

Det lär vara så, ja. (där har du det - åtminstone mörkgrått på vitt..)

Fast jag köpte mina från bestbatt.com - 400 kr för två st, totalt inklusive frakt, leverans på en vecka.

Per
 
Phottix

Beställde två stycken Phottix ENEL3E kopior på eBay.co.uk. Säljare Hong Kong Supplies. Pris: 7 pund och frakten 6 pund. Totalt drygt 150 spänn för två stycken batterier som fungerar alldeles utmärkt i min D300.Hade innan köpet läst en del recensioner på nätet om batterierna och fler än jag som är nöjda.
 
Re: Phottix

basg skrev:
Beställde två stycken Phottix ENEL3E kopior på eBay.co.uk. Säljare Hong Kong Supplies. Pris: 7 pund och frakten 6 pund. Totalt drygt 150 spänn för två stycken batterier som fungerar alldeles utmärkt i min D300.Hade innan köpet läst en del recensioner på nätet om batterierna och fler än jag som är nöjda.

Det där lät bra!! beställde 2st jag oxå dock vart det lite dyrare 163kr ;-D
 
Då leder jag, 142 kr för två fungerande batterier till D300 inklusive porto från HK supplies via Ebay UK. Leveransen tog 4 dagar. Egentligen blev det fyra batterier men de två första fungerade inte till D300, dock fungerade dom i D70/D200. Eftersom det står i mailet, som man får från dom vid leveransbekräftelse, att de inte har några missnöjda kunder så reklamerade jag den första sändningen och de skickade snällt och snabbt två nya batterier som fungerade utmärkt. De batterier som inte passade behövde jag inte returnera. Fyra batterier för 142 kr alltså :)
 
ANNONS