Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D300s och autoblixt
- Trådstartare Totto15
- Start datum
Mankan G
Aktiv medlem
Hej
Går det att göra den interna blixten till auto på D300s i P-läget tex?
Annars måste jag köpa en pocketkamera till min sambo som nu tröttnat på allt manuellt.![]()
Om du menar att den skall poppa upp helt automatiskt så fungerar det inte på en D300. Den har en mekanisk låsning som du måste trycka på en knapp för att låsa upp...
larsten
Aktiv medlem
Din sambo kommer älska D300s
Att kunna fälla upp blixen när det behövs är väl inget problem för din sambo att klara av. Hon kommer snabbt lära sig det och mycket mycket mer med lite övning....och problemet är nog snarast att hon kanske tar över fotograferandet. D300s tar underbara bilder i P-läget även med en tekniska ovan fotograf.
Lars
Analogi: Du köper väl inte en automatväxlad bil bara för din sambo inte är van vid kopplingen..
Att kunna fälla upp blixen när det behövs är väl inget problem för din sambo att klara av. Hon kommer snabbt lära sig det och mycket mycket mer med lite övning....och problemet är nog snarast att hon kanske tar över fotograferandet. D300s tar underbara bilder i P-läget även med en tekniska ovan fotograf.
Lars
Analogi: Du köper väl inte en automatväxlad bil bara för din sambo inte är van vid kopplingen..
Totto15
Aktiv medlem
Lars
Det är svårt att lära en gammal hund att sitta...men jag ska försöka.