Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

d60 objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

koerffer

Aktiv medlem
sitter på en d60 och ska köpa ett kitobjektiv tills jag har råd med nästa objektiv...

passar kitobjektiven från 300d på min d60 ? , för när jag testade kitobjektiv från en 350d så passade inte det på min kamera , men mitt tokina atx pro 20-35 passade på hans ?

koerffer skrev:
sitter på en d60 och ska köpa ett kitobjektiv tills jag har råd med nästa objektiv...

passar kitobjektiven från 300d på min d60 ? , för när jag testade kitobjektiv från en 350d så passade inte det på min kamera , men mitt tokina atx pro 20-35 passade på hans ?

Canon EF-s bajonett passar inte D60. Kameror lanserade i tiden från EOS 300D och framåt med sensor i storlek med den som sitter i 300D fungerar med EF-s objektiven.

För att förtydliga Rolands svar. EF-objektiv fungerar på ALLA EOS-kameror, men EF-S fungerar bara på EOS-kameror med APS-C sensor from. 300D. Därför passar ditt objektiv på hans, men inte hans på din kamera.. Lätt va? ;)

okej , kikade på lite olika objektiv nu...

80-200 , 28-80 eller 90-300 hittade jag billigt..

jag tar lite blandat men mest på skateboard och ibland på konserter.. då ska man väl köra på 28-80 ?

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto