Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D700 Skillnad på Shoot & Custom...
- Trådstartare ekfeldt
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Jag har inte engelska som språk i kameran, men om du syftar på menyerna som har en stiliserad kamera respektive en penna som symboler, så sköter de helt olika saker. Den förstnämnda är för bland annat bildkvalitetsinställningar, medan den andra rör rent mekaniska och systemtekniska inställningar, såsom autofokus och liknande.
Båda går att anpassa till din personliga smak i fyra "banker" per meny. Jag kan exempelvis rekommendera att göra en separat bank för stativfoto, då det finns lite trix som kan vara trevliga att ha, utan att behöva gräva i menyerna. Slutarfördröjning, 2 sekunders självutlösare, AF endast på AF-ON-knappen, och annat trevligt.
Om du nu köpt en så förbannat fin kamera så är det kanske läge att läsa manualen? Du missar en hel del annars kan jag säga;-)
Grattis till en helt makalös kamera förresten!
Båda går att anpassa till din personliga smak i fyra "banker" per meny. Jag kan exempelvis rekommendera att göra en separat bank för stativfoto, då det finns lite trix som kan vara trevliga att ha, utan att behöva gräva i menyerna. Slutarfördröjning, 2 sekunders självutlösare, AF endast på AF-ON-knappen, och annat trevligt.
Om du nu köpt en så förbannat fin kamera så är det kanske läge att läsa manualen? Du missar en hel del annars kan jag säga;-)
Grattis till en helt makalös kamera förresten!
ekfeldt
Aktiv medlem
Har läst som attan och fårstår poängen med bankerna men inte riktigt skillnaderna mellan dem men jag ska pilla mer med det nu.
Bra idé med stativfotoinställningen.
Har gjort en för fotojobb inomhus utan blixt redan.
Mer tips välkomnas!
Korslänka gärna till diskussioner som berör ämnet.
Edit:
Ja den är makalös. Hittar nya roliga/bra funktioner varje gång jag sätter i gång den !
Min förra var en D100 så steget är enormt upp till den här.
Bra idé med stativfotoinställningen.
Har gjort en för fotojobb inomhus utan blixt redan.
Mer tips välkomnas!
Korslänka gärna till diskussioner som berör ämnet.
Edit:
Ja den är makalös. Hittar nya roliga/bra funktioner varje gång jag sätter i gång den !
Min förra var en D100 så steget är enormt upp till den här.