Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 batterigrepp MB-D11 utan batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

HannesNikon

Aktiv medlem
Hej!
En korkad fråga kanske, men går det att använda batterigreppet även fast man bara har ett batteri? Fungerar knapparna fullt ut? Har man batteriet i kameran eller i greppet om man bara har ett?

MVH Hannes

Japp fungerar utmärkt, jag kör med mitt batteri direkt i greppet, jag hade samma fundering själv innan jag köpte greppet till min d7000, normalt har man plats för 2 batterier i greppet, så det är lite osmidigt att man måste ta dän greppet varje gång man ska ladda batteriet, "om man ska köra med 2 batterier" men annars som sagt så fungerar det hur bra som helst att köra med ett batteri endast i greppet.

Ok. Men du kan lika väl ha batteriet i kameran? Men du har det i greppet bara för att det är smidigare vid laddning? korkade frågor kanske men jag vill ha koll innan jag köper något ;) tack för svaren!

/Hannes

Ok. Men du kan lika väl ha batteriet i kameran? Men du har det i greppet bara för att det är smidigare vid laddning? korkade frågor kanske men jag vill ha koll innan jag köper något ;) tack för svaren!

/Hannes

Jajjamen, provade precis att bara ha ett batteri i kameran, greppet fungerar även om det bara sitter ett batteri i kameran också, vred på rattarna och provade slutarknappen på greppet, allt funkade som vanligt, fast om man bara kör med ett batteri så är det så klart mycket smidigare att bara använda batteriet i greppet.

Okej. Tck så mycket för svaret! Man kanske skulle ta och beställa ett, jag är riktigt sugen! Trevlig söndag på er! /Hannes

ANNONS
Götaplatsens Foto