Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
D7100 seriebildtagning
- Trådstartare djungel
- Start datum
djungel
Aktiv medlem
OK. Jag hittade några tester till på nätet och tydligen skall det gå att buffra ända upp till 55 bilder med de snabbaste korten. Då tycker jag inte buffringen är speciellt dålig på 7100. Det var nog enda anledningen till att jag tvekade på ett köp.
Finns det något annat som talar mot 7100 om man vill hålla sig till DX? Jag har 5100 idag och den räcker inte riktigt till i hastighet och tålighet.
Finns det något annat som talar mot 7100 om man vill hålla sig till DX? Jag har 5100 idag och den räcker inte riktigt till i hastighet och tålighet.
eskil23
Aktiv medlem
OK. Jag hittade några tester till på nätet och tydligen skall det gå att buffra ända upp till 55 bilder med de snabbaste korten. Då tycker jag inte buffringen är speciellt dålig på 7100. Det var nog enda anledningen till att jag tvekade på ett köp.
Om det är hastighet och tålighet som är viktigt för dig så kanske du vill titta på D300s i stället. Den är visserligen gammal, men det är ett "proffshus" och antagligen Nikons sista proffshus med DX-sensor. D7100:ans är visserligen också snabbare än D5100 och vädertätad, men de största fördelarna är AF-systemet och bättre sensor.
AWid
Aktiv medlem
............Finns det något annat som talar mot 7100 om man vill hålla sig till DX? Jag har 5100 idag och den räcker inte riktigt till i hastighet och tålighet.
Nej - D7100 är det bästa du kan få för pengar om du vill ha DX
Anders W
eskil23
Aktiv medlem
Jag har övervägt D300 men det känns helt fel med en så pass gammal teknik även om den säkert har sina fördelar. Det verkar finnas allt för mycket lockande godis på 7100 för att jag skall kunna stå emot.
Samma övervägande som jag gjorde tidigare, men även jag fastnade för D7100 i stället.
djungel
Aktiv medlem
Det var i kamera special nr 1 i år som D7100 testades och då skrev man att det bara va 6 RAW eller 12 JPG som kunde buffras. Men andra tester på nätet visar bättre resultat.
Ni som har 7100 hur många JPG kan ni buffra innan det sackar ner? Och om ni orkar slösa slutare kanske ni kan ange hur många den klarar i 1,3 läget?
Intressant fråga eftersom det verkar vara kamerans enda riktiga svaghet enligt vissa tester.
Ni som har 7100 hur många JPG kan ni buffra innan det sackar ner? Och om ni orkar slösa slutare kanske ni kan ange hur många den klarar i 1,3 läget?
Intressant fråga eftersom det verkar vara kamerans enda riktiga svaghet enligt vissa tester.
Mats J Persson
Aktiv medlem
Om du laddar ner den svenska manualen och tittar på sidan 348 så ser du längst till höger buffertkapaciteten på alla olika RAW, JPG och crop lägen.
http://download3.nikonimglib.com/archive1/WaPfl00gBvgG00uelvL549YEDf95/D7100_EU(Sv)02.pdf
Mvh. Mats
http://download3.nikonimglib.com/archive1/WaPfl00gBvgG00uelvL549YEDf95/D7100_EU(Sv)02.pdf
Mvh. Mats
Mats J Persson
Aktiv medlem
Ett litet tips... Köp till ett riktigt snabbt minneskort tex. SanDisk Extreme Pro UHS-1 95 MB/sec, då blir det inte tvärstopp när bufferten är full, sedan töms bufferten mycket snabbare.
Mvh. Mats
Mvh. Mats