Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D80 och D300 "skenar" iväg

Produkter
(logga in för att koppla)

Landgren

Avslutat medlemskap
Är det någon annan som varit med om att D80 och D300 skenar iväg då man slår på On. Dvs kameran börjar bränna av en massa exponeringar utan att det går att stoppa med mindre än att använda On/Off-knappen. Det händer inte ofta men det är väldigt irriterande då det inträffar.

D 300

Tjena!Köpte en d-300 i dec.-08 och jag har inte haft minsta krångel på något sätt. Är supernöjd.Har inte tidigare hört talas om fenomenet.Ta ett snack med Nikon i Stockholm.Mvh Ellert

Tror du fått skit i avtryckaren. Jag hade en Coolpix som betedde sig så pga öl i avtryckaren.
Jag vet inte om detta är att rekommendera, men jag tvättade avtryckaren med destillerat vatten och sedan var problemet ur världen.

//Martin

http://www.kikarforum.se

Landgren skrev:
Är det någon annan som varit med om att D80 och D300 skenar iväg då man slår på On. Dvs kameran börjar bränna av en massa exponeringar utan att det går att stoppa med mindre än att använda On/Off-knappen. Det händer inte ofta men det är väldigt irriterande då det inträffar.

Det är inte så enkelt som att du håller handen på batterigreppets avtryckare?

Det händer mig ibland nämligen och det tog ett tag innan jag insåg vad det var som hände :-]

haft d80 i ett år, 26000 bilder, detta hände aldrig
inte heller d300
men jag har inte heller något batterigrepp

ANNONS
Götaplatsens Foto