Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

d80 reaktioner

Produkter
(logga in för att koppla)

andersfoto

Medlem
Jag tänkte höra om det är någon som har införskaffat sig en nikon d80 och hinnit testa kameran + optik och bildats sig en uppfattning om kameran?

Jag har haft min D80 i snart två veckor. Inte hunnit hårdtesta den ännu MEN den imponerar ändå på alla sätt. Den har allt jag ville ha till ett bra pris. Bra sökare, möjlighet till batterigrep, bra AF och MLU (variant på). Kör ofta i A-läg och tycker D80:n är bättre att hitta rätt exponering än min föregående D70. Den enda negativa är att den är något mindre i greppet än D70 men efter en stunds använding så är det ingen stor sak, inte ens med mitt sigma 70-200/f2.8. Kanske kompletterar med batterigrepp så är det problemet ur vägen.

Kan tyvärr inte säga så mycket om optiken. 18-70 däremot är som bekant riktigt bra.

Lite bilder jag tagit hittar du här: http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=135706

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto