Annons

D90 - objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Tinytuss

Ny medlem
Hej!

Jag ska köpa min egen systemkamera efter flera år med kompaktkameror och lånade systemkameror.

Efter många om och men har jag beslutat mig för en D90. Men innan jag köper den vill jag försäkra mig om att

-Nikkor Objektiv AFS 16-85/3,5-5,6 DX VR
-Nikkor Objektiv 55-200/4-5.6G ED AF-S VR DX

funkar ihop med D90 kamerahus.

Finns det förslag på annat objektiv med motsvarande brännvid att föreslå. Som ni ser satsar jag pengar i det först nämda objektivet. Så det andra är mest för skoj och prov.

MVH
Isabel

Jag skulle satsa på Nikon Objektiv Af 70-300/4,5-5,6G AF-S ED VR
istället för 55-200.
Nikkor Objektiv AFS 16-85/3,5-5,6 DX VR tycker jag är ett utmärkt val,
önskar att jag själv hade den istället för 18-105 mm./Tjobbe

Hej

De objektiv du nämner passar utmärkt till Nikon D90

Nu har jag inte använt 55-200 så jag vet inte hur det objektivet är.
Jag har istället AF-S 70-300 4.5-5.6G ED VR med vilket jag tagit många bra bilder (tycker jag själv iaf)

Jag tycker att det är klokt att satsa pengarna i en bra normalzoom och låta telezoomen få litet mindre tyngd i plånboken. En bra kombination, tycker i alla fall jag!

Per.

Jag håller med de två första svaren. de två du nämner överlappar ju varandra en hel del. 16-85 är en av de bästa standardzoomar som finns i mer konsumentvänliga prisklasser.

Jag skulle förslå att du börjar med ett objektiv där nämnda 16-85 är ett utmärkt val (har flera gånger funderat på att skaffa en själv). Fota ett tag och se vart ditt fotograferande bär hän. /FW

Jag kan bara instämma med ovanstående,
16-85 är ett riktigt fint objektiv. Köpte själv en D90 med 18-105 i september när den den släpptes , men har nu köpt en 16-85 istället,vilket för mig har kännt som ett lyft. Skarpt och bra färger gör fotandet roligare.

Tack för alla svaren!

16-85 är jag helt säker på, förstått många är väldigt nöjda med den. Möjligt jag vänta med telezoomen

Tack för alla svaren!

16-85 är jag helt säker på, förstått många är väldigt nöjda med den. Möjligt jag vänta med telezoomen

Hei, hei!

Jeg har akkurat fått D90 og bruker selv kitobjektivet som fulgte med, som i mitt tilfelle er: 18-55 3.5-5.6 VR. Helt grei skarphet og kontrast og fine farger. Litt fortegning ved 18 mm, men det er sånn det blir. Bildestabiliseringen hjelper i mange situasjoner, naturlig lys etc.

Jeg har i tillegg brukt litt 50 mm AFS f1.8 med bra hell. Fin til portretter og bilder av objekter.

Sigma 50-150 f2.8 EX funker utmerket til reportasjefotografering, noe sport (handball, ridestevner, turn) samt konserter.

Har bestillt Nikkor AFS 35 mm f/1.8 og gleder meg masse til å få god-gluggen. Mange på amerikanske forum mener man får profesjonelle resultater av den. Ekstrem skarphet (sensorlimited på D90 og D300) ved blender 2.8 og vanvittige farger, samt lite vignetering og andre feil. Kan også brukes med geniale resultater helt fra 1.8. Prøv å tenk dere hvilke muligheter man har med den! (Gruppebilder, portrett i helfigur, objektfoto, mat)

Har også en Tokina PRO 12-24 mm f/4 på tur og gleder meg helt enormt til å få den også. Den har mange av de samme egenskapene som den nye 35 mm`tern fra Nikkor med fantastisk skarphet allerede fra full åpning (blender 4). Hele brennviddespekteret uten om 24 mm hvor skarpheten er middels god. Har hatt en Sigma 10-20 til mitt Canon EOS40D før og jeg var kjempefornøyd med gluggen, enda den har fått mye svakere betyg enn Tokina PRO!

Det var mine tips til rimelige objektiver til D90 som jeg har brukt laang tid på å researche meg frem til : )

Hei, hei!

Jeg har akkurat fått D90 og bruker selv kitobjektivet som fulgte med, som i mitt tilfelle er: 18-55 3.5-5.6 VR. Helt grei skarphet og kontrast og fine farger. Litt fortegning ved 18 mm, men det er sånn det blir. Bildestabiliseringen hjelper i mange situasjoner, naturlig lys etc.

Jeg har i tillegg brukt litt 50 mm AFS f1.8 med bra hell. Fin til portretter og bilder av objekter.

Sigma 50-150 f2.8 EX funker utmerket til reportasjefotografering, noe sport (handball, ridestevner, turn) samt konserter.

Har bestillt Nikkor AFS 35 mm f/1.8 og gleder meg masse til å få god-gluggen. Mange på amerikanske forum mener man får profesjonelle resultater av den. Ekstrem skarphet (sensorlimited på D90 og D300) ved blender 2.8 og vanvittige farger, samt lite vignetering og andre feil. Kan også brukes med geniale resultater helt fra 1.8. Prøv å tenk dere hvilke muligheter man har med den! (Gruppebilder, portrett i helfigur, objektfoto, mat)

Har også en Tokina PRO 12-24 mm f/4 på tur og gleder meg helt enormt til å få den også. Den har mange av de samme egenskapene som den nye 35 mm`tern fra Nikkor med fantastisk skarphet allerede fra full åpning (blender 4). Hele brennviddespekteret uten om 24 mm hvor skarpheten er middels god. Har hatt en Sigma 10-20 til mitt Canon EOS40D før og jeg var kjempefornøyd med gluggen, enda den har fått mye svakere betyg enn Tokina PRO!

Det var mine tips til rimelige objektiver til D90 som jeg har brukt laang tid på å researche meg frem til : )

Jeg bare måå legge til: Jeg mener ikke med dette at disse er de eneste alternativene som er bra til D90 eller forøvrig andre kameraer, bare at jeg har funnet at de gir mye kvalitet for pengene for mitt tilfelle! : )

Lykke til uansett og skriv gjerne hva du kom frem til for et valg : )

Hej!

Jag må takke for dit lange fine inlægg. Jag har nu bestillt kamerahuset og begynner med nikkon 16-85 VR så jeg tror jeg væntar ett litet tag innan jeg bestæmmer mig før objektiv nummer to. Men det ær fint du skrivit så meget om dine objektiv. Takk ennda.

ANNONS
Götaplatsens Foto