Annons

Dags för en Systemkamera!

Produkter
(logga in för att koppla)
Det börjar låta som ett religiöst väckelsemöte! Konstigt att inte fler är frälsta av Pentaxguden. Det kanske finns nackdelar också?!

En nackdel skulle möjligtvis vara att om man vill ha tag i supertelen, så kommer det inte finnas mycket begagnat att välja på eftersom de flesta sportfotografer som vanligen konsumerar sådana väljer Canon eller Nikon. Men jag tror inte kommer att vara något som den ursprunglig frågeställaren kommer att oroa sig över eftersom den här typen av utrustning är "svindyr" många gånger om, även i begagnat skick, Dessutom fordras stativ och stativhuvud som kostar rätt många tusen.

Mellanklass

Jag ser också ett litet minus i att det fattas objektiv i klassen Under superteleklassen. Fast å andra sidan fattas det där också hos t.ex. Nikon. Jag tänker då på fast 400:a eller zoom upp till 400. Kanske inget stort problem för TS dock. Budgettele inom denna klass finns ju ändå (Sigmas längre zoomar). Hade det funnits ett 400/5,6 samt tillgång till supertele så är det säkert många som skulle valt Pentax som idag kör Canon/Nikon. För TS är det säkert ett bra val även om jag skulle rekomendera nämnda Canonpaket ifall intresse också finns för videofilmning av djur/natur.

ANNONS
Götaplatsens Foto