Annons

dealextreme.com

Produkter
(logga in för att koppla)

wbjims

Medlem
Har ej erfarenhet av just fotogrejer därifrån, men allt jag har handlat har vart enligt beskrivning/recensioner, samt snabb leverans och gratis frakt!
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Jo, www.dealextreme.com är seriösa och jag har handlat alldeles för mycket därifrån. Det tar två till tre veckor ungefär att få paketen, men de kommer fram. Det jobbiga är att det är oftast rekommenderat brev så man får gå till sitt utlämningsställe och hämta paketet med t.ex. en trådlös radiosändare för 24 dollar inkl. frakt.

Jag har tidigare tipsat om den här on-line shoppen i andra trådar. T.ex. är ju solskydd bra mycket billigare, blixtparaplyer, trådlösa sändare, batterier... etc.

Ibland går det att hitta billigare inkl. frakt från någon annan på ebay så kolla in det också.
 

Peter2meter

Avslutat medlemskap
Har handlat en del från dom och aldrig råkat ut för att tullen tagit något paket. Men har läst någonstans att man ska beställa för max 300 kr per order för att slippa tullen. Samtliga priser är ju inklusive frakt så bara att lägga flera ordrar om man överstiger den summan.

Nu gjorde du mig sugen att handla något där. Var ett tag sedan.

Lycka till.

//Peter
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Jag köpte ett stativ därifrån och det kostade 65 dollar. Eftersom paketet var stort, tungt och kostade 65 dollar åkte jag på tull och moms på det beloppet, ca 180 kr tror jag att det var. En annan gång hade jag beställt en hållare för en hårddisk, också lite större och "tungt" (inte vanligt brev precis) och då ringde de från postens tullavdelning och frågade vad det var för något i paketet och priset på varan. Den gången var det ca 20 dollars värde på paketet så då slapp jag tull och moms.
 

j777

Aktiv medlem
DX är seriösa och jag har aldrig hört någon klaga. Däremot är 2-3 veckors leveranstid som någon nämnde kanske lite optimistiskt. Ibland går det så fort men det kan också ta det dubbla. T.ex. nu i samband med helgerna så har det nog varit vanligare med 4-5v.

Det man ska vara medveten om är att (troligen) allt är kopior. Så på saker som batterier eller minneskort ska man inte räkna med att uppgifter om kapacitet eller antal skrivningar är helt korrekt. Däremot saker som är lätta att verifiera (som minneskortets storlek) brukar stämma.
 

Monty

Aktiv medlem
Jag har handlat där en gång.
Gjorde bort mej och erbjöd ett par kompisar att hänga på också, så paketet blev hyfsat stort och fastnade så klart i tullen.
Nu kostade det inte så mycket att få igenom det så summan blev mycket låg ändå för det vi köpte.
Jag fick vissa prylar restade så det kom två eller tre mindre försändelser senare och de kom igenom tullen allihop, så köp i små portioner.
Hade lite problem med en vara som inte kom trots att den enligt Dealextreme var levererad. Fick skriva dit några gånger och skicka bilder på förpackningar etc, men det löste sig till slut och de skickade den saknade varan.
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Öhh, jag lurade skattmasen! Hurra!


Kan inte tråden sluta handla om hur man lyckades kringgå tullen och i stället handla om vad för bra prylar man har köpt därifrån.

Att de är seriösa är fastställt. Varorna kommer fram, dock kan det ta tid. Ibland är det kopior (se upp med det), men står det "Genuine SanDisk 4GB Compact Flash" då är det det (nästan alltid enligt recenssionerna på produkterna i alla fall).

Var noga med att läsa recenssionerna för produkterna. Finns ingen blir det ju lite mer gambling. Läs också i frågeforumet längst ner för varje produkt. Där kan man finna svar på frågor genom att andra användare av sajten lämnar svar.

Det man ska vara uppmärksam på är att det är billiga och enkelt tillverkade produkter. Jag har köpt blixtparaplyer därifrån. Fungerar utmärkt, men de har nog inte riktigt samma standard som från de stora tillverkarna, typ Elinchrom.
 
ANNONS