Foto-Becca
Aktiv medlem
vilken är den billigaste hyfsat bra digital system kameran???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Olympus E-300 med 2-objektivskitet skulle jag tro.Foto-Becca skrev:
vilken är den billigaste hyfsat bra digital system kameran???
Erik Schalin skrev:
Problemet är att du inte köper en kamera utan att du köper in dig i ett system.
Då kommer en massa intresse & framtidsparametrar in i bilden.
Nu är det ju så att Olympus utbud utökas ständigt. I slutet av detta år/början på 2006 så kommer en handfull f/2.8 zoomar, upp till 250mm (500mm ekv.).Erik Schalin skrev:
Ja just det Stephan man måste ransaka sig själv och tänka på hur man vill ha det i framtiden i sin fotoväska.
Om man vill köpa mer prylar så brukar man också vilja köpa bättre/ljusstarkare prylar. Då bör man framförallt tänka på den framtida begagnatmarknaden.
Tyvärr ligger inte Olympus bra till i ett sådant läge. Det finns få köpare och det borgar därmed för en liten, sällsynt och dyr begagnatmarknad.
Så lägg handen på hjärtat och tänk igenom vad du vill äga om 5-10 år. Är svaret hus + 2 kitoptiker så köp det billigaste. Har du en kompis som är en fotogalning så är det alltid billigast att låna udda optiker.
En del vill bara handla nytt och då tittar man på systemets nypriser.
Då har det tydligen ungått dig vilken succé E-300 har blivit, och då pratar jag globalt, inte sthlms-området t.ex...Erik Schalin skrev:
Jag har för mig att "återförsäljare-X (ingen nämnd" knappt sålde en hand full av Olympus förra året.
Det spelar mig ingen roll men jag menar att man skall tänka på det när man väljer system.
Jag har aldrig påstått att kvalitén fallerar hos ngn tillverkare.
Scratchen skrev:
Då har det tydligen ungått dig vilken succé E-300 har blivit, och då pratar jag globalt, inte sthlms-området t.ex...