Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Det blev en D70s
- Trådstartare Taka
- Start datum
Taka
Aktiv medlem
Har beställt två 8 gigs kort också, men läste på Nikon USA:s hemsidan att den bara klarar 4 gig. Men enligt Cyberphoto skall den klara FAT32 som ju fixar 8 gigarna. Någon som vet vad som egentligen gäller? Dock står det inget om vilket filsystem den kör med på Nikons hemsida, i alla fall inte vad jag hittar. Det känns ju trist att behöva skicka tillbaka korten! =/
marooned
Aktiv medlem
Två 8gig kort? Vad ska du fota? Jag tycker att ett 4Gig extreme 3 räcker mer än väl, även om man åker på semester en vecka.
Batteriet behöver inte laddas sådär vansinnigt mycket på en gång. Ladda en timme sen har du kräm som räcker resten av dagen. Du kan maxladda nästa natt.
Batteriet behöver inte laddas sådär vansinnigt mycket på en gång. Ladda en timme sen har du kräm som räcker resten av dagen. Du kan maxladda nästa natt.
schang
Aktiv medlem
Grattis till kameraköpet David! Alltid kul och skönt när man har bestämt sig.
Vad säger D70:ns instruktionsbok om laddtiden första gången? När jag köpte D50:n så snackade handlaren (Expert) om att man skulle tokladda batteriet första gången, typ 16 timmar eller så, men det stod inget om det i boken. Och det måste mest vara skitsnack, det gäller väl bara gamla batterityper.
blixa skrev:
Förbered dig på oändlig laddtid på batteriet bara (iallafall känns det så när man vill komma igång!)![]()
Vad säger D70:ns instruktionsbok om laddtiden första gången? När jag köpte D50:n så snackade handlaren (Expert) om att man skulle tokladda batteriet första gången, typ 16 timmar eller så, men det stod inget om det i boken. Och det måste mest vara skitsnack, det gäller väl bara gamla batterityper.
Jocke H
Aktiv medlem
schang skrev:
Tokladdning av batterier gäller endast nickel batterier tex.Ni-Mh. Dagens lithium batterier laddar du tills den är full enligt laddaren. Fast du kan även ladda den bara ett tag och kör halvfullt eller börja ladda före den är tom med lithium batterier.
Gammla regler är svåra att ändra.
Makten
Aktiv medlem
Det är klart när det är klart, det vill säga när lampan lyser. Det bör inte ta mer än nån timme.Taka skrev:
Tänkte att jag skulle ladda mitt batteri över natten! =)