Annons

Det onödigaste i kameraväg jag sett

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, precis, varför onödig? Bara för att den har retrolook? Tycker den var lite fräck! Skulle gärna ha en sån :)

mvh

Finns Hamakatalogen kvar? Jag har för mig att det fanns en hel del fåniga manicker i den, men det var länge sedan jag såg den.

hamakatalogen hade sådana godbitar som spegeln som fotograferar 45 grader åt sidan, och den konvexa spegeln, som satt fast på en plexiglasrör som man satte framför objekivet, så man fick fish-eye med sig själv i mitten! :))

"Det onödigaste i kameraväg"...

Äh, va' 17??? Jag tycker den är småFRÄCK!!!
Mvh: Stefan S

Det finns fler sådana här digitalreplikor av klassiska kameror. Rolig ide´, men nog blir det lite för mycket nostalgi över det hela. I alla fall i mitt tycke. Jag hade hellre lagt 2.500 på en riktig Rolleiflex än på en lågupplösande digitalkamera med Rolleiskal.

Hälsningar

fredrik

dcc_leica_m3.jpg

classic_hasselblad.jpg

minox_contax.jpg

Hej
Nja, i det nuvarande skicket är det väl ingen höjdare. Men för att vi som en gång i tiden lärde oss att se världen spegelvänd på mattskivan i ljusschaktet ska köpa den så krävs det mera:
a/ Sätt en LCD i ljusschaktet. Iden med ljusschakt är utmärkt. Det ska naturligtvis finnas en sportsökare också. Då kan man lätt fotografera med båda ögonen öppna. Ljusschaktet gör att man kan stödja kameran mot kaggen, det är nästan som att ha stativ!
b/ Mera pixlar, minst 4 Mpix, gärna mer.
c/ Gärna autofokus men sätt ett zoomreglage i den ratt som man ställde in avståndet med på originalet.
d/ Sätt en blixt på platsen för det onödiga övre objektivet (se pkt a). Uttag för extra blixt gör inte ont.

Jag väntar otåligt
Sten

Ljuddämpare till motorkamera.

Jag har en ljuddämpare till Canon F-1 HS. Inte direkt nödvändig. Har aldrig haft nytta av den. Men kul för en Canontokig.

Jag har en "Wireless Remote Flash Controller" till min Dimage 7i. Fullständigt onödig pryl, eftersom den inte fungerar på dessa digitala kameror.

Re: Re: Det onödigaste i kameraväg jag sett

Von skrev:
Det får nog stå helt för dig tyvärr.
Precis som många andra här undrar jag vad du syftar på är "onödigt" med kameran? Det finns mer onödiga "prylar" än den här, tro mig...

Litet söt/charmig tycker jag. Ett ballt komplement till den här "Che-ez"-modellen.
Jag har aldrig tänkt mig annat än att att uppfattningen är min och att jag står för den. Det gör jag alltid.
Sedan må det vara hur "sött/charmigt" som helst att imitera en gammal kamera. Det är fortfarande (min åsikt) löjligt att utforma den som en modell av en gammal kamera. I synnerhet som den här digitala varianten i funktion inte når originalet ens upp till undersidan av hålfoten.
Us

Haha..
Den var ju otroligt rolig!

Den första digitalaren som faktiskt - skrämmande nog - väckt "habegäret"..

Skulle det inte vara ballare om den var lika stor som en "riktig" gammal Rolla och hade, låt oss säga, 8MP...? Dä skulle va coolt!

ANNONS
Götaplatsens Foto