Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diaduplikat

Produkter
(logga in för att koppla)

marpe

Aktiv medlem
Jag läste just i en annan diskussion om att glaslösa diaramar är bra för förvaring, men att glas är att föredra om man vill köra bildspel.

Då kom jag att fundera på det här med diaduplikat. För man vill ju inte ta med sitt "original" till visningar och sånt. Jag minns att jag provade att göra egna duplikat för en massa år sen efter att ha läst en artikel i FOTO. Men nu tänkte jag att det måste ju gå att få ordnat hos nåt labb för en överkomlig peng.

Någon som har några tips och erfarenheter?

Krelab i Helsingborg (Proffs)

Tar 100:- i startkostnad
10:-/st vid +25 st
Montering:
2:- oglasat
5:- glasat

Moms tillkommer...

Det var kanske inte billigt, men det är nog värt pengarna om man vill ha ett bildspel som man tänker visa "seriöst" och är rädd om originalen. Säg att spelet innehåller 50 bilder så går det loss på strax över tusen spänn.

Skälet till att jag är intresserad är att jag har fått några bilder totalförstörda av en lånad projektor som löpte amok... :-(

ANNONS
Götaplatsens Foto