Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Diaduplikator i stället för scanner?
- Trådstartare OscarH
- Start datum
Loj
Aktiv medlem
Igelkott skrev:
Jag skulle vilja gissa på att det blir mycket bättre med scanner.
Vad baserar du det på?
/J
Loj
Aktiv medlem
Okej! Tack.Igelkott skrev:
Min gissning baserar jag på att en scanner kan fota delar av fotot och lägga ihop till en hel bild istället för att fota hela på en gång.
Men det finns bra kameror och dåliga scannrar.
/J
Smikehead
Aktiv medlem
Ha, va lustigt. Funderade på ungefär precis detsamma för nån dag sen. Så här är en till som cyklar.
Inte för att jag tror det skulle bli så hejdundrandes bra precis, så att det skulle funka som ett särskilt lyckat alternativ till riktig scanning. Utan mest för att jag blev nyfiken i tanken på vilken effekt man skulle kunna uppnå rent kreativt och experimentellt. Det är ju rätt fin närgräns på många av dagens digitaler, men tyvärr inte på min Olympus C50. Hade vart kul om nån här på fotosidan fick ett lustfyllt ryck att göra ett experiment och visa upp hur det kan bli. Hur ser tex. ett macrofotat svartvitt negativ ut tex, positivt omvänt i PS?
En intressant experimentell möjlighet eller rena skiten och bara att glömma tokeriet på en gång?
"It's impossible - lets do it"
Inte för att jag tror det skulle bli så hejdundrandes bra precis, så att det skulle funka som ett särskilt lyckat alternativ till riktig scanning. Utan mest för att jag blev nyfiken i tanken på vilken effekt man skulle kunna uppnå rent kreativt och experimentellt. Det är ju rätt fin närgräns på många av dagens digitaler, men tyvärr inte på min Olympus C50. Hade vart kul om nån här på fotosidan fick ett lustfyllt ryck att göra ett experiment och visa upp hur det kan bli. Hur ser tex. ett macrofotat svartvitt negativ ut tex, positivt omvänt i PS?
En intressant experimentell möjlighet eller rena skiten och bara att glömma tokeriet på en gång?
"It's impossible - lets do it"
GrAcK
Aktiv medlem