Fredrik Calabrese
Aktiv medlem
När man använder DK-21M ser man då hela sökarbilden eller bara en förstorning av mitten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ovanligt korkad produktinfo.Fredrik Calabrese skrev:
jag fick svar på frågan på en annan sida. men kunde inte låta bli detta citatet:
"Sökartillbehöret DK-21M, tillägnat D-200, ger en 1,2x zoom när du använder din systemkameras sökare. Du får en snabbare slutartid!"
- pixmania.com
En kompis till mig har en sådan och han intygar att hela sökarbilden syns, Med tillägget att det krävs en viss vana för att titta på rätt sätt. I början tyckte han det var krångligt att få med hela bilden.Fredrik Calabrese skrev:
När man använder DK-21M ser man då hela sökarbilden eller bara en förstorning av mitten?
Det där förstod jag inte riktigt. DK 21-M och polfilter har väl inget med varandra att göra.marooned skrev:
Jag fick betala 27$ på central camera i Chicago. Sökaren blir klart större, men ändå en bra bit ifrån en vanlig full frame kamera.
Man ska dock inte betala 700kr för plastbiten, då är det bättre att investera i ett pol-filter, om man inte redan har det.
paul innergård skrev:
Det där förstod jag inte riktigt. DK 21-M och polfilter har väl inget med varandra att göra.
Nu fattar jag och är faktiskt också benägen att hålla med dig. Sorry men visste inte åt vilket håll du var på väg förut.marooned skrev:
Plastbiten är grovt överprissatt i Sverige. Det finns mer användbara saker som kostar ung. lika mycket: polfilter, minneskort, kanske ett beggat 50/1.8 etc.