Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Jag har också fått en R5 från E-Ininity för 3 månader sedan och när jag ser efter lite närmare kan jag också få in ett papper vid optikfästet. Har du kontrollerat att Canon erkänner detta som ett fel som kan reklameras? I annat fall kan du nog inte räkna med att E-Infinity kommer hantera det annorlunda.

/Stephan
Den stora frågan är hur det påverkar vädertätningen.
 

Third eye

Aktiv medlem
Värt att nämna om gråimport är att vissa av prylarna jag köpt har gått att binda ihop med Svenska kampanjer om förlängd garanti.
Det har inte gått på allt jag köpt såklart, men har både hus och objektiv köpta på E-infinity registrerade för förlängd garanti genom Svenska sidor.
Värt att testa ändå.
 

John8

Medlem
Värt att nämna om gråimport är att vissa av prylarna jag köpt har gått att binda ihop med Svenska kampanjer om förlängd garanti.
Det har inte gått på allt jag köpt såklart, men har både hus och objektiv köpta på E-infinity registrerade för förlängd garanti genom Svenska sidor.
Värt att testa ändå.
Kanon om du lyckats med det. Jag testade att registrera min Sony A7C men det gick inte, serienumret godtogs inte och man var tvungen att ange vilken svensk återförsäljare man köpt via.
 

interior

Aktiv medlem
E-infinity tar 1619 euro för Sony 35GM och 1129 euro för 24GM. På Cyberphoto skiljer det 1500 SEK mellan objektiven. 35:an är ju nysläppt - är det någon som vet om E-infinity passar på mer än andra när grejor är nya? 1300 euro för 35:an skulle jag tycka är OK, även om det svider.
 

Ades

Aktiv medlem
E-infinity tar 1619 euro för Sony 35GM och 1129 euro för 24GM. På Cyberphoto skiljer det 1500 SEK mellan objektiven. 35:an är ju nysläppt - är det någon som vet om E-infinity passar på mer än andra när grejor är nya? 1300 euro för 35:an skulle jag tycka är OK, även om det svider.
Du kan räkna med att dom sänker priset rejält om allt är som det ska.. S7III kosta t.ex över 3800 euro i början hos E-finity, medans den är sänktes till ~3400 euro efter några månader.. Men med allt som händer i omvärlden så är det väl osäkert vad som sker.
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
I den här tråden har de fått lite olika svar från Canon, känns absolut inte rätt på en så pass dyr kamera. https://www.dpreview.com/forums/thread/4556751?page=4
Hmm, jag har också lite luft där, men inte i närheten av så mycket som på din bild. Men jag har svårt att tänka mig att det påverkar vädertätningen. Som några postare i din länk säger så kommer du omöjligen att få helt fukttätt hur nära skarven du än får plastpanelen, men det kommer att se bättre ut. Det borde finnas tätningar in i magnesiumhuset innanför skalet. Får man verkligen hoppas.
Det är ytterst märkligt oavsett att Canon inte har bättre toleranser på en kamera för 50 papp även om det bara skulle vara kosmetiskt.
5D IV:an och 7D II:an ser helt annorlunda konstruerade ut, där ligger en ring över skarven mellan huset och fästet, det är nog verkligen tätt.
 

Sabud

Aktiv medlem
I den här tråden har de fått lite olika svar från Canon, känns absolut inte rätt på en så pass dyr kamera. https://www.dpreview.com/forums/thread/4556751?page=4
Sorry för sent svar.
Läste igenom diskussionen på Dpreview för en månad sedan och som ganska snabbt dog ut. Håller med om åsikten att det är ett `kosmetiskt problem´ och inte påverkar kamerans vädertätning. Däremot är en sån här springa en rejäl `skitsamlare´ och ovärdig en kamera för 50.000:- För övrigt sade jag här på forumet när jag hade fått min R5 att kameran inte kändes lika helgjuten och gedigen som min 5DM3 utan enklare (billigare). Denna variation av springor mellan bottenplatta-klädsel och optikfäste tyder på å ena sidan okvalificerade montörer och mer allvarligt, stora brister i Canons kvalitetskontroll.

/Stephan
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Kanon om du lyckats med det. Jag testade att registrera min Sony A7C men det gick inte, serienumret godtogs inte och man var tvungen att ange vilken svensk återförsäljare man köpt via.
Man kan ju välja fler länder än Sverige och finns inte återförsäljaren med i listan så kan man välja "annat"
Är du säker på att du knappat in rätt siffror. Jag har nyss registerat min kamera,

/Stefan
 

LinusG2

Aktiv medlem
Hej! Är det någon som har koll på om inköp till företaget via denna sida fortfarande gör det möjligt att dra av momsen i efterhand eller funkar det annorlunda?

Tack på förhand!
 

SallyIV

Aktiv medlem
Det här är fråga om distanshandel. Om säljaren säljer över viss belopp/år (320 000) till icke momsregistrerade (privatpersoner) skall säljaren registrera sig för moms i Sverige och sälja med svensk moms.

Om köparen är momsregistrerad skall säljaren inte fakturera med moms utan hänvisa till EU-regelverket med text på fakturan t.ex med "Reverse charge." Säljaren skall på faktura ange sitt och köparens momsnummer.

Hur i h E-infinity gör begriper jag inte. Jag har sett en bild i denna tråd där leverantören ser ut att vara privatperson i Frankrike - det är inte korrekt.

Säljare i EU skall månatligen rapportera försäljning till momsregistrerade köpare, med angivande av momsregnummer och land och med belopp (Intrastat). Detta belopp bör stämma med hur säljaren deklarerar moms.
Hur E-infinity sköter detta vore intressant att se.

-J!
 

John8

Medlem
Visste inte ens att någon lyckats med det förr.

/Stefan
Hej! Är det någon som har koll på om inköp till företaget via denna sida fortfarande gör det möjligt att dra av momsen i efterhand eller funkar det annorlunda?

Tack på förhand!
Moms eller VAT nummer framgår inte på fakturan så det blir nog svårt att få godkänt att dra av momsen.

bifogar bild på min senaste faktura
FFA64C0F-6E74-4499-9DC7-0039DC60155C.jpeg
 
ANNONS