Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Klappraven

Medlem
Hmm börjar ångra smått att man lyssnade på snåltarmen för att spara 2500kr.. 7 dagar har gått utan så mycket som ett ord. Och kollar man upp e-infinity så rullar det in en hel del dåliga omdömen med försvunna leveranser och problem vid garantin 😛
 

John8

Medlem
Hmm börjar ångra smått att man lyssnade på snåltarmen för att spara 2500kr.. 7 dagar har gått utan så mycket som ett ord. Och kollar man upp e-infinity så rullar det in en hel del dåliga omdömen med försvunna leveranser och problem vid garantin 😛
Det kinesiska nyåret firades förra veckan, då stannar normalt större delar av Asien av och det är normalt. Så ingen anledning att oroa dig ännu. För mig tog ordern en månad men allt kom till slut som utlovat.
 

lonian

Aktiv medlem
kollar man upp e-infinity så rullar det in en hel del dåliga omdömen med försvunna leveranser och problem vid garantin 😛
Vart läser du detta :) ?

Jag beställde från tyska Amazon men mitt paket blev returnerat till dem av okänd anledning och nu väntar jag på pengarna tillbaka för att sedan försöka beställa igen.
Ja transporterna verkar inte vara som de skall va i dagsläget.
 

Klappraven

Medlem
Vart läser du detta :) ?

Jag beställde från tyska Amazon men mitt paket blev returnerat till dem av okänd anledning och nu väntar jag på pengarna tillbaka för att sedan försöka beställa igen.
Ja transporterna verkar inte vara som de skall va i dagsläget.

E-infinity på trustpilot! Är ändå lite konstigt hur många paket som kan försvinna 😛
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Fast då de dåliga omdömena började komma ffa efter årsskiftet och flera verkar vara från UK undrar jag om det kan ha med övergången efter Brexit att göra. Det är ju en gräns mellan NI och resten av UK nu och det har varit en del strul med transporter.
 

s60761

Aktiv medlem
Beställde Canon R5 och RF 70-200/2.8 den 3 februari.

Efter flera obesvarade Mail.

Exakt 2 veckor efter beställning/betalning fick jag den vanliga bilden av kartonger på beställda artiklar. Och informationen att din order är i process och om 1-2 dagar ska du få spårnings uppgifter på skickat paket.

Nu på andra dagen ingen info ännu
 

ErikJ2

Medlem
Beställde Canon R5 och RF 70-200/2.8 den 3 februari.

Efter flera obesvarade Mail.

Exakt 2 veckor efter beställning/betalning fick jag den vanliga bilden av kartonger på beställda artiklar. Och informationen att din order är i process och om 1-2 dagar ska du få spårnings uppgifter på skickat paket.

Nu på andra dagen ingen info ännu
Hur gick det? Har du fått dina grejer än?
 
Jag köpte ett Fuji 56/1.2 från E-infinity för några veckor sedan. Paketet skickades via Frankrike och inga andra kostnader tillkom.

Efter beställning fick jag ett mail från dem där de berättade att leveranstiderna var längre än vanligt och att jag skulle räkna med 15 arbetsdagar. De frågade även om jag ville vänta eller annullera beställningen.

Jag är hur som helst väldigt nöjd med både köpet och bemötandet av deras kundtjänst.

Tanken var från början att hitta ett begagnat ex här i Sverige, men priset var detsamma som nypriset från E-infinity.
 

Modelle

Aktiv medlem
Ni som fortfarande undrar om man får betala deklarationsavgift tull och moms efter Brexit. Vi har sedan årskiftet undersökt detta med beställningar och dialog i denna tråd. Att kolla bara lite bakåt är inte svårt. Vi gjorde den undersökningen för varandra och för att ni inte skulle behöva ställa dessa frågor.
 

MNB

Aktiv medlem
Ja.
Jag köpte ett objektiv från e-infinity. Köpt ett annat nu och ska sälja det från e-infinity. Efter budgivning har jag tjänat på att sälja det.
Gjorde samma sak med min A7 III. Sålde den med vinst, trots att jag skrev tydligt att den var köpt från e-infinity osv. Blev rätt förvånad.
 

timofej

Aktiv medlem
Ni som fortfarande undrar om man får betala deklarationsavgift tull och moms efter Brexit. Vi har sedan årskiftet undersökt detta med beställningar och dialog i denna tråd. Att kolla bara lite bakåt är inte svårt. Vi gjorde den undersökningen för varandra och för att ni inte skulle behöva ställa dessa frågor.
Tyvärr kommer de inte att läsa ditt inlägg heller. :-(
 

GustavNorberg

Aktiv medlem
Ni som fortfarande undrar om man får betala deklarationsavgift tull och moms efter Brexit. Vi har sedan årskiftet undersökt detta med beställningar och dialog i denna tråd. Att kolla bara lite bakåt är inte svårt. Vi gjorde den undersökningen för varandra och för att ni inte skulle behöva ställa dessa frågor.
Tyvärr som sagt...

Dock vill jag uppmuntra till att fler delar med sig av upplevelsen. Typ leveranstider, support mm.
 

Matchfotografen

Aktiv medlem
Fick ett RF 70-200/2.8 från dem förra veckan. Beställdes 31:a januari, blev processat med bild på låda 17/2, postat 20/2 och framme 26/2. Skeppades via Frankrike, inga avgifter i samband med leverans.

Har än inte sett till några avgifter i efterhand på den EOS R5 jag fick levererad i början av februari.
 
ANNONS