** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)
Alright. Den 22 oktober la jag en beställning på ett objektiv från e-infinity. Har fortfarande ej fått paketet. När jag kikade på mitt tracking nummer så har inget hänt sedan jag gjorde beställningen. Kontaktade e-infinity och de svarar med att den fastnat i tullen.

001.jpg
 
Alright. Den 22 oktober la jag en beställning på ett objektiv från e-infinity. Har fortfarande ej fått paketet. När jag kikade på mitt tracking nummer så har inget hänt sedan jag gjorde beställningen. Kontaktade e-infinity och de svarar med att den fastnat i tullen.

Visa bilaga 161746

Hoppsan. Jag som var på vippen att lägga en beställning härom dagen. Avvaktar hur det går, hoppas det löser sig.
 
Hoppsan. Jag som var på vippen att lägga en beställning härom dagen. Avvaktar hur det går, hoppas det löser sig.

Fick detta svar.

"
Hi Lonian,
Thank you for your email.
Customers do not need to bear any taxes, our courier partner is working on it.

We are sorry that it may need you to wait a moment, as we are still handling the clearance process.

In cases where the courier has not delivered the parcel to you 20 working days after dispatch according to their tracking page, E-infinity will issue a full refund."

Så vi får väl se hur det går.
 
En grej som retade mig lite med E-Infinity var att en vara stod att den var i lager, men det lagret verkade vara beläget i en helt annan del av världen så dom var tvungna att få in varan från det lagret först, till deras lager i Frankrike, för att sen kunna skickas till mig. Blev en mycket längre process än vad jag trodde. Så var det inte när jag beställde min Z6a därifrån, då gick det på några dagar bara.
 
Priserna verkar vara utan moms.

Svar från supporten.
"Our company is based outside UK and all prices charged are without VAT"

Vet inte hur man lyckas sälja exkl.moms till privatpersoner i eu såvida det inte skickas direkt från hk.

Stämmer det på ditt kvitto att det är 0 i Vat?
Köpte ett Fuji objektiv från E-Infinity inga som helst problem. Var före Brexit. Tullbehandlingen är ett stort problem just nu. Skickade en Fuji kamera på rep. hamnade i England och pga. tullbehandlingen tog denna åtgärd 3 månader
 
Har köpt ett flertal objektiv till Sony och Fuji, fungerat helt smärtfritt men har heller inte behövt använda garantin. Kamerahus har inte svenska menyer iaf inte Sonys så det köptes i svensk butik.
 
Så vitt jag vet så har dom inga BF erbjudanden.. Utan priserna åker berg o dalbana året om på deras sida..

Varit inne på deras sida minst 3-4 ggr i veckan senaste 2 åren kanske. Aldrig sett priset åka berg och dalbana...

Inte på dom saker jag är intresserad av i alla fall. Där är priserna samma och varit hela tiden. Någon 10 euro hit eller dit har ändrats men aldrig några större summor.
 
Varit inne på deras sida minst 3-4 ggr i veckan senaste 2 åren kanske. Aldrig sett priset åka berg och dalbana...

Inte på dom saker jag är intresserad av i alla fall. Där är priserna samma och varit hela tiden. Någon 10 euro hit eller dit har ändrats men aldrig några större summor.

Nu kanske jag överdrev lite.. Men jag ser då vissa saker åka 100 euro upp eller ner då och då..

Edit: jag kanske inte överdrev ändå. Igår kostade A7SIII €3700 euro.. Idag kostar den €4500 euro..
 
Senast ändrad:
Nu kanske jag överdrev lite.. Men jag ser då vissa saker åka 100 euro upp eller ner då och då..

Edit: jag kanske inte överdrev ändå. Igår kostade A7SIII €3700 euro.. Idag kostar den €4500 euro..

Japp allt på sidan verkar gått upp 10-20% över en natt inte värt att handla där längre tycker jag
 
Har handlat en hel del av E-Infinity till oslagbara priser och utan problem men i september lade jag min sista order hos detta företag. Efter brexit har priserna blivit så höga att jag inte ser skäl att köpa utan svensk garanti-support för att tjäna några procent jämfört med tidigare summor.

/Stephan
 
Jag trodde att E-infinity hade sitt lager i Nordirland för att å ena sidan, som del av UK, dra nytta av tullfri import och sedan, som del av EUs inte marknad, dra nytta av tull- och skattebefrielse. Har de lager i Frankrike mm förstår jag dock att ingetdera gäller. Vad blir deras affärsidé då?
 
Du har missat tåget helt, dom höjde priset MARKANT bara för 2-3 dagar sen..

Skulle kunna vara att de höjt för att sänka tillbaka till BF och kallar det rea.

Oavsett köper jag på fredag där jag finner lägsta priset på ett kamerahus på fredag. eller nästan, skiljer det bara tre fyra tusen köper jag i Sverige.
 
Senast ändrad:
Skulle kunna vara att de höjt för att sänka tillbaka till BF och kallar det rea.

Oavsett köper jag på fredag där jag finner lägsta priset på en a1 på fredag. eller nästan, skiljer det bara tre fyra tusen köper jag i Sverige.

Mig veterligen har de aldrig haft några BF-erbjudanden, så det är nog värre än så.
 
ANNONS