Annons

egypten!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dimage7d

Aktiv medlem
segerfalk skrev:
Egypten är ett fantastiskt och sannerligen exotiskt ställe att fotografera på. Vi fick lära oss att säga "shåckran", vilket betyder "tack", när man blev påhoppad av försäljare. I 9 fall av 10 fungerade det utmärkt, och försäljaren slutade genast. Om ni vill ha lite bättre kontakt med människorna så lär er några enkla ord eller fraser på arabiska, det är en garanterad konversationsöppnare. Själva blev vi hembjudna till dykinstruktören för att hälsa på dennes kusin och mormor (helt utan köpkrav ;)) och hade många spännande samtal med både butiksinnehavare, prickskytt och monumentstädare. Allt med mer eller mindre hjälp av engelska/gestikulerande. Monument i all sin ära, men det mest spännande tycker jag är att fotografera människorna.Några inhemska fotografer såg jag inte tillstymmelse till.
Vad tyckte människorna om att bli fotade?
 

segerfalk

Medlem
Jag frågade vid varje tillfälle, och inte någon sade nej. Jag fotograferade oftast inte planlöst på staden, utan hade först småpratat med personen i fråga. Det gav dessutom betydligt mer för bildens innhåll än att ha ett "historielöst" foto.
 
ANNONS