iSolen.se
Guest
steppen7 skrev:
Det verkar som flera missförstår mig. Jag är inte alls den som köpt en DSLR och känner "hoppsan, gick den inte att använda displayen som sökare!?", faktum är att jag knappt tittar på bilderna i displayen när jag tagit dem, jag använder kameran mer som en analog.
Att få "live view" på 20D ser jag som en möjlighet och en bra grej i vissa speciella situationer, eller är jag ensam om att vilja ha så många finesser/möjligheter som möjligt på min kamera?
Filtret som sitter framför sensorn är en bit plast eller glas och borde knappast vara avgörande för om live view är möjligt eller inte. Eller är det nån som tror att 20D tänker "oj då, det sitter ett modifierat filter framför min sensor, nä du då tänker jag inte visa någon bild för dig!"?
Det är troligt att dom har lagt in nån liten spärr i mjukvaran så att det inte går rakt av, men det kanske är en baggis att fixa för den som tex. låste upp 10D-möjligheter i 300D.
Det är nog så att "alla" tror att elektronisk sökare är omöjligt på en DSLR pga mekaniken.
Men som skrivits ovan, upp med spegeln och öppna slutaren så har man en elektronisk sökare. En stund iallafall, tills man grillat CCDn.