Annons

En idé om hur vi ska få igång lite fototräffar

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Nu har vi ju äntligen fått vår egen grupp här på fotosidan och det innebär bland annat att vi som är medlemmar i WFS kan ladda upp bilder i vår alldeles egna pool. I skrivande stund finns det nio bilder inlagda - kul!

Men - vore det inte kul om vi kunde komma igång med lite träffar så att vi kan ladda upp bilder från dem också?

Jag har en idé om hur vi skulle kunna få fram lite intressanta ställen att åka till. Medlemmarna i WFS finns ju spridda i många av Värmlands kommuner och var och en sitter säkert inne med en hel del kunskap om platser värda ett besök av ett glatt fotogäng som vårt, eller hur? Då tycker jag att vi gör så här:

  1. Fundera till och med den 12 september över vilka ställen som är intressanta att besöka i just din kommun.
  2. Skriv ett mail till WFS. Ange ställets namn, beskriv gärna dess kvaliteter kortfattat och har du en länk till någon hemsida så bifoga gärna den också.
Så fort jag har möjlighet efter den 12 september så kommer jag att sammanställa platserna i en ny tråd här i vårt forum. Om alla ställer upp och hjälper till med förslag så kan det bli en lång och intressant lista. Platsernas namn, beskrivningar och länkar till hemsidor med anknytning till respektive plats kommer att finnas med på listan.

Vad tror ni om detta? Känner just du till något intressant ställe? Skicka då ett mail vet jag! Det går förstås bra att skicka in förslag även efter den 12 september - då är det bara för mig att komplettera listan.
 

Picture

Aktiv medlem
Kom igen!

Jag har hittills bara fått in ett enda förslag på fototräff och det förslaget tror jag inte stämmer in riktigt med vår verksamhet. Så: kom igen med förslag. Värmland är ett fantastiskt landskap fullt av platser som väntar på ett besök av oss - platser där vi kan göra våra egna tolkningar av det vi ser. Platser som förtjänar att visas på bild i vår pool.

Du behöver inte känna att just du måste prestera en jätteförteckning över olika platser. Vi är trots allt runt 25 medlemmar nu - om var och en kommer med ett enda förslag så får ihop en bra förteckning över platser ändå.

E-postlänk finns i föregående inlägg. Använd den. :)
 

Picture

Aktiv medlem
Ingen lång lista...

Nej, det blev ingen lång lista - åtminstone inte ännu. Bara två förslag har kommit in.

Det ena förslaget kommer från Per Wallquist (ej medlem i WFS) som berättade om ett besök han gjort hos Kjell & Co där han ville se hur företaget utvecklats sedan han var där i början på 1970-talet för att köpa pallar. Han berättar att han blev mycket imponerad efter att ha knallat runt i de olika avdelningarna - idag är företaget industriellt och det handlar inte längre om att köpa begagnade pallar och kragar. Han skriver i sitt brev att ett studiebesök där nog skulle ge god utdelning.

Det andra förslaget kommer från Leif Collstam som berättar att Hammarö södra udde (vid fyren) är en vacker plats att fotografera på. Där ligger Vänern helt öppen mot söder och platsen ger lite västkustkänsla. Han skriver också att det i och för sig finns massor av ställen i Värmland där vatten möter land.

Tack Per och Leif för era förslag.

Listan är som sagt var inte lång men kommer ni på fler ställen så skicka e-post till WFS så lägger jag ut materialet med beskrivningar och länkar allt eftersom förslagen kommer in (jag är optimist och tror fortfarande att de flesta av er känner till intressanta platser). Jag ska också se vad jag själv kan bidra med.
 
ANNONS