Annons

en till som behöver hjälp vid skärmköp.

Produkter
(logga in för att koppla)

howlin

Ny medlem
är på jakt efter en billig och bra 19" crt skärm

kommer använda den till fotoredigering men även till spel,

har tittat på en Viewsonic G90F+B,
är det någon som har erfarenheter av denna?

eller om någon kan tipsa om en bättre och mer prisvärd 19" i prisklassen 2-3000:-

Jag skulle inte tveka på att lägga lite extra pengar på en bra skärm. Du sitter framför den väldigt mkt och den håller betydligt längre än andra datorkomponenter.

Är tyvärr inte så insatt i vilka skärmar som är bra/bättre/bäst men det lär finnas gott om recensioner på nätet.

Jag snålade på min skärm vilket jag ångrar idag. Nästa skärm kommer absolut bli nått lite mer påkostat.

Jag har en Fujitsu Siemens CRT som kallas 19T2. Kostade cirka 8.000 kronor när den fanns på marknaden för tre år sen. Grymt bra bildkvalitet. Nu såg jag via Google att den säljs begagnad för 900 kr. Så kanske nyköp inte alltid är det bästa valet.
Svaga sidor? Endast vikten och storleken. Den väger 25 kg...

har kollat dom sidorna, men hittade inga test på någon utav Viewsonics crtskärmar..

Vad kör ni för skärmar?

Viewsonics G-serie skärmar är mycket bra, enligt mig.
Har en 10 år gammal G773 som håller måttet än. Dock är den bara en 17" och har blivit lite repig på antireflexbehandligen så jag ska nog köpa mig en ny snart.

/Henri

Generellt vill jag nog rekomendera en skärm med Trinitron-rör. Tycker dessa behåller skärpan och kontrasten längre...

Begagnat är nog tveksamt, då skärmar trots allt åldras (tappar i skärpa osv.), är iofs en pris fråga!

ANNONS
Götaplatsens Foto