Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Enbensstativ till sport.
- Trådstartare JoeCole
- Start datum
marten_p
Aktiv medlem
Jag har bara goda erfarenheter av detta: http://www.cyberphoto.se/stativ/manfrotto/679.php
-Ale
Aktiv medlem
själv kör jag med ett manfrotto 079 vilket är ett riktigt rejält enbenstativ , funkar utmärkt men väger ganska mkt . gjort i stål tror jag . .
manfrotto gör bra grejor men kostar en del ..
stativet som mårten länkade är ju ett bra stativ men dock manfrottos billigaste enbenstativ och därför inte det mest högkvalitativa , men mkt prisvärt.
mvh - Ale
manfrotto gör bra grejor men kostar en del ..
stativet som mårten länkade är ju ett bra stativ men dock manfrottos billigaste enbenstativ och därför inte det mest högkvalitativa , men mkt prisvärt.
mvh - Ale
Aton_
Aktiv medlem
Jag letar också enbensstativ. Har testat ett billigt Manfrotto (kanske det som länkas ovan?) och ett billigare Lotus. Manfrotto-stativet var stadigare än budget-Lotus men hade hopplöst kassa (tröga) reglage för höjdinställning. Glöm snabba, diskreta ändringar med det stativet. Sen tycker jag absolut det skall gå att vinkla kameran 90° på stativet. Ingen tar väl bara liggande bilder? För sport och konsertbilder tycker jag stående format är standard vid närbilder (1-2 personer fyller bilden). Tycker Soligorstativet på Cyberphoto ser bra ut men jag har inte lyckats få nån kommentar från någon som äger det. Plus: Bra maxhöjd, vinkelställbart, snabbkoppling för kamerainfattningen, inte för lätt. Ser stabilt ut.
MaxZ
Aktiv medlem
Aton_
Aktiv medlem
Hehe, kul idé. Skulle vara roligt att testa men jag tror inte man vinner mer än nåt enstaka exponeringssteg. Och priset var hutlöst, kostar ju nästan som ett enbensstativ.MaxZ skrev:
En kreativ lösning:
Pegaso_Gbg
Aktiv medlem
Köpte ett stativ ute på scandinavian med 90 gradersplatta. Stativet i sig hade scandinavians logga på men var ett manfrotto, hittar det inte på deras hemsa men ring å kolla jag tycker det funkar och ngn hundring billigare än samma med manfrottologga.
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Jag har ett Manfrotto 680B som uppfyller mina krav iaf.
Jag önskade ett som var stabilt och kort ihopfällt men som ändå nådde upp till mig stående,, jag är 189cm och det når precis upp när den är fäst i objktivets stativfäste.
Skönt grepp på strax över 40mm i diam, bra.
Kolla in det,,, men visst finns det många att välja bland
/Niclas,
Jag önskade ett som var stabilt och kort ihopfällt men som ändå nådde upp till mig stående,, jag är 189cm och det når precis upp när den är fäst i objktivets stativfäste.
Skönt grepp på strax över 40mm i diam, bra.
Kolla in det,,, men visst finns det många att välja bland
/Niclas,
Norway1000
Aktiv medlem
Jeg bruker en Manfrotto 684B med Manfrotto 234 og Markins Q60 hurtigkobling på toppen. Svært hurtig å regulere i høyden. Anbefales!
Brukes sammen med D70 og AF-S 80-200 f.2.8
Her er en god link:
http://reallyrightstuff.com/projects/index.html
Brukes sammen med D70 og AF-S 80-200 f.2.8
Her er en god link:
http://reallyrightstuff.com/projects/index.html