Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enda objektiv till Pentax K100D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite OT men ett bra tillbehör jag kan rekommendera för arkitekturfoto är programmet PTLens som inte kostar mycket och effektivt tar bort distortion.

Hade väldigt snål budget när jag letade en standardzoom. Hittade Sigma 24-135mm f/2.8-4.5 IF för en spottstyver hos Cameta på E-bay. http://cgi.ebay.com/Sigma-24-135mm-...hZ004QQcategoryZ48558QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Beställde en Sigma 1,4x konverter samtidigt, totalkostnad med frakt, tull och moms ca 2000 spänn.

Just nu säljer dom flera 28-80 för hyfsade priser, billigast är Pentax SMC FA 28-80mm f/3.5-5.6 för 25$

Tamron:s 28-300 ska visst inte vara så vidare bra, men om den lockar så tar Cameta 135$ för den, Sigmas 28-300 kostar 130$.

Räkna alltid med moms och tull på prylar från USA!

Ofta blir det ingen jättevinst att bestäla från USA, men just Cameta brukar alltid ha några objektiv som ligger på en bråkdel av vad de kostar här hemma, så med frakt,tull och moms kan det fortfarande röra sig om mindre än halva priset mot svemska prylar. Knaske kan det krångla med garantier, men i sämsta fall så har jag ju inte betalat mer än vad motsvarande prylar skule kosta på den privata begagnat-marknaden här hemma.

ANNONS
Götaplatsens Foto