Olle skrev:
Den främsta skillnaden är väl att Outdoor Photography är engelsk och Outdoor Photographer är amerikansk.
Olle
Helt korrekt!
Men eftersom dessa tidningar speglar intresset på demolika kontineterna så skiljer dem sig mycket åt även bildmässigt.
Själv så köpte jag precis begagnat 66 nummer av min favorit "Outdoor photographer" på tradera,com för en "billig" peng.
En stor skillnad är dem typer av bilder som publiceras, i den amerikanska så visas mycket Wildlife av stora djur och den Engelska visar då oftast fåglar och rävar etc= mindre djur...
Landskapen är i stort sett lika med filter och så:-/ på gott och ont!
En annan silnad är reklamen som först kan se lik ut men eftersom det ÄR mer Wildlife (Highlife tycker jag

i den amerikanska så blir det mer reklam och tester på stora telelinser, eftersom jag personligen fotar mycket med tele så äär det en guldgruva av tester och bilder!!
Den Engelska är lite mer blygsam med linserna pga av att man fotar/riktar sig mer mot landskapets storslagenhet.
Mvh niclas.
Ps, sen är själva tidningen (den amerikanska) i ett lite mindre glossy papper. Den Engelska verkar nästan plastig i omslaget,, om nu spelar så stor roll