Annons

Topaz går från perpetual licenses till prenumeration - Hejdå Topaz uppgraderingar

Produkter
(logga in för att koppla)
Titta på översta licenserna. Jag fattar inte vad det är jag betalar för som renewal sets 2st. Betala 2500 per år i evigheten känns ju inte särskilt billigt särskilt som jag ju kör Photolab och har Deep Prime som jag tycker är klart bättre helt enkelt därför att Topaz är galet tidskrävande med alla sina skärpnings modeller. När jag installerade det nya programmet av ren nyfikenhet, så installerade den långt över 100 olika AI-modeller. Det tog en evighet. Jag upplever Topaz som väldigt bra i vissa stunder men det är väldigt "instabilt" och kräver handpåläggning och att jag väljer bland dessa modeller hela tiden. Deep Prime behöver jag knappt ägna en tanke. Både detalj och brusreducering blit topp ändå. Mycket mer produktivt.

Det finns en enda orsak att jag har det och det är att Deep Prime bara funkar på RAW-bilder. Jag reprofotar en hel del gamla dia-bilder fortfarande och då är Topaz det enda som funkar för mig. Jag har ju Topaz Photo AI 3 version 4.0.4 så den kör jag vidare så länge det funkar utan att lägga ut en spänn till det bolaget.
Har du provat att fråga den som säljer?

Jag har iaf ett stort behov av Topaz DeNoise, så man få vara glad så länge som det fungerar som ett fristående program. Topaz är ju inte den ryggrad som LR och PS så det är konstigt att de tror att det kommer fungera med prenumeration

ANNONS
Götaplatsens Foto