Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 350D + Lightroom 2

Produkter
(logga in för att koppla)

qhrizz

Medlem
Hej!
Jag har en EOS 350D som saknar drivers till vista 64. För att få över bilderna får jag ställa om kamerans överföringsläge till PTP.
Problemet nu är att zoombrowser känner inte igen kameran, dock så gör lightroom det.
Då jag fotar i RAW verkar programmet inte kunna visa bilderna i förhandsgranskingen när man ska importera bilderna.
Den klarar av att visa jpeg bilder med dem kan vara upp och ner och vara helt åt helvete men de rätar upp sig när de är importerade.

När man importerat RAW bilderna har den dock inga problem med att visa dem.

någon som har samma problem?
Jag vet att man kan använda kortläsare men föredrar att detta.

Fast om bilderna kommer upp på samma sett så är det helt klart ett alternativt

Tack i förhand!

Varför inte skaffa minneskortläsare? Fotar också med en Canon 350d och använder lightroom. Jag har aldrig haft problem med att överföra filer men då använder jag en kortläsare.

// Oscar

Varför inte skaffa minneskortläsare? Fotar också med en Canon 350d och använder lightroom. Jag har aldrig haft problem med att överföra filer men då använder jag en kortläsare.

// Oscar

Kan inte annat än att hålla med. Många verkar ha problem med sina drivrutiner. köp dig en hama "35 in 1" kortläsare för någon hundring så behöver du inte bry dig om några som helst drivrutiner i framtiden.

betydligt smidigare att bara poppa i kortet i läsaren än att försöka hitta kabeln.

Tänk också på att det oftast går avsevärt mycket snabbare att föra över bilder med en minneskortläsare jämfört med kabel direkt till kameran, speciellt om du har snabba minneskort.

350D är lite muppig så en minneskortsläsare både ökar hastigheten och löser en hel del konstigheter...

Sandisk firewire B läsare rekomenderas om du vill få max fart i överföringen.

ANNONS
Götaplatsens Foto