Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EOS 450D 2000kr

Produkter
(logga in för att koppla)

loveg

Medlem
Hallå alla fotografer.

Jag har fått erbjudandet att köpa en beggad Canon EOS 450D för 2000kr. Är detta ett bra pris för kameran? Självklart fungerar den som den skall och är nästan i nyskick.

Anledningen till att jag frågar är då det är en utgående modell och är det värt att satsa en på en sådan eller köpa en ny?

Kan tilläggas att jag är nybörjare på fotografering.

Jag själv tror att det är en mycket bra affär, men skulle vilja få det bekräftat av några som kan lite mer (ni).

Tusen tack för hjälpen.

Hallå alla fotografer...

En jättebra kamera som fortfarande tar mycket bra bilder, har en bra 3" skärm, lätt att använda, känns lika modern att använda som en 500D eller 550D, mycket bättre än 1000D som fortfarande sälj som ny (en gåta för mig...). Jag har haft två stycken 450D och varit mycket nöjd. 2.000kr är helt rätt pris, KÖP!

Håller med ovanstående.
Det enda den brister mot nyaste modellerna är egentligen att den inte kan filma. Men är inte det viktigt (och då måste du iaf köpa en ny kamera för betydligt mer pengar) så känns det som ett vettigt eller tom bra pris.

Tack så mycket för svar ni 2.

Filma är inte intressant, så det spelar ingen roll alls.

Dags att handla. =)

Köp! För det priset inga problem. Kolla på tradera och sök bland avslutade annonser så blir du glad!

Ser riktigt fint ut. Jag får ju med standardobjektiv för det priset också, medans de flesta verkar sälja endast kamerahuset.

Tjohoo!

Lånar tråden lite istället för att starta en ny

Jag har fått ett erbjudande om en EOS 350D för 2200 kr.

Är det ett bra pris? Eller framförallt, är det en bra kamera för en nybörjare som vill lära sig och utvecklas?

Tack på förhand!

Jag kikade snabbt på avslutade annonser på tradera. 350D har inte sålts begagnad för över 2000:- på ett tag, så det bör finnas prutmån. Det beror förstås på om du också får annan utrustning på köpet. Förmodligen en bra kamera för dina syften, men personligen skulle jag ändå leta efter en något nyare kamera.

Är det ett bra pris? Eller framförallt, är det en bra kamera för en nybörjare som vill lära sig och utvecklas?

Tack på förhand!

Priset kan du återigen kolla på tradera om. Men kameran är det nog inget fel på. Jag hade en sån själv som förstakamera i den digitala världen och lärde mig mycket med den. Så mycket att jag till slut växte ur den efter två år eller så (till en 20D). Lite beroende på fallenhet och envishet kan systemvärlden vara för dig eller inte. Med 350D kan du utforska det hela och om du skulle tjacka fina objektiv till den så passar det ju alla andra också som har samma sensorstorlek. Det är lite synd att den har så liten LCD som den har dock.

Det går att ta bra kort med den men det är klart att du kanske kommer sakna högre ISO emellanåt osv. Men det kan man väl ta med i ekvationen när man tar korten? Det finns ju dessutom ALLTID bättre/dyrare kameror runt hörnet. Frågan är vad man är beredd att punga ut med för pengar...

Tack för era svar.

Vid närmare eftertanke är der nog ingen jättebra idé, satsar nog hellre på en kamera man kan växa lite med.

Nej, dra av en tusing så har du rätt pris för ett 350D hus utan objektiv. Det är inget större fel på kameran men den är typ 10 år gammal och det finns modernare hus för några hundringar till.

Det finns en 450D för 2400kr här http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=140940

Nej, dra av en tusing så har du rätt pris för ett 350D hus utan objektiv. Det är inget större fel på kameran men den är typ 10 år gammal och det finns modernare hus för några hundringar till.

Det finns en 450D för 2400kr här http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=140940

Tio år? Snarare sex år. Den är visserligen tillräckligt gammal för att klassas som en stenålderskamera i den digitala världen. :)

/Johan
http://www.mudride.com/blogg

ANNONS
Götaplatsens Foto