Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

er dröm digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Blivande 1D mk3 när den väl kommer är en passande drömkamera för mig just nu.

Gärna då med 12MP, småbildssensor, 8FPS, inbyggt vertikalgrepp. Gärna också nytt autofokussystem som täcker större yta, nytt batterisystem, och aning lättare vikt och mindre storlek mot dagens. Det vore ultimat.

En Canon D5 skulle ju sitta fint, men i samma ögonblick som man får sin drömkamera i handen är det ju inte längre någon drömkamera utan en reell kamera. Eller hur?

1: 1Ds MK2
2: Hasselblad Digital
3: Digitalt bakstycke, hasselblad 500c/m
..
..

x: En leica för att kunna smälta in bland gatufotograferna :)

Bara drömmar än ett tag...

BAW

Min dröm kamera är canon eos 1 ds mark 2,
fast det är inte så realistiskt. Kanske det kan bli en beg d2x om några år eftersom det är nikon grejer jag har.
Sedan drömmer jag lite om en mamaiya 7 II också.
w

1 Min 20D med helt solskyddad sökare och diplayen i sökaren synlig i alla väder.

2 En 2 1/2" display bak som är vridbar som på kompakterna och alternativt visar bilden i fotoögonblicket om man vill det. Skall kunna stängas med bildrutan inåt för att ej repas.

3 En påslagningsknapp som man inte halkar på när man har bråttom.

4 I kameran inbyggd antiskakfunktion.

5 Att kunna zooma 1:1 på RAW-bilder i Zoombrowsern.

6 Ytterligare förbättrad DPP som också får med Parametrarna i Kameran justerade som t.ex. i Zoombrowserns RAW-image task. Ytterligare förenklad recepthantering mellan bilder. Pixelklippfunktion som automatiskt förväljer värden precis på gränsen till pixelklipp i högdagrar och skuggor. Att kunna jämföra upp till 4 bilder samtidigt som i Zoombrowsern.

Det är precis lika viktigt att programvaran snabbas upp och görs än mer användarvänlig som att kameran förbättras eftersom volymen tagna bilder /tillfälle ständigt ökar.

ANNONS
Götaplatsens Foto