Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Erfarenheter av Sandisk Rescue pro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helmetrock

Aktiv medlem
Idag köpte jag ett Sandisk minneskort, och i det ingick ett gratis program för att rädda data från minneskort, är det någon som har någon erfarenhet av det?

Programmet hämtas från LC-tech.com och heter RescuePRO.

Idag köpte jag ett Sandisk minneskort, och i det ingick ett gratis program för att rädda data från minneskort, är det någon som har någon erfarenhet av det?

Programmet hämtas från LC-tech.com och heter RescuePRO.

Jag har använt det flera gånger när jag varit för snabb med deletetangenten. Fungerar kanonbra. Det tar tid att läsa av hela minneskortet men det funkar, se till att ha plats på den disken där den skriver tillbaka bilderna bara.

Du får inte tillbaka originalnamnen utan den numrerar bilderna. Det funkar både med JPG och RAW-filer.

Hur det funkar efter formatering har jag inte tänkt på men den hittar mycket bilder som är gamla om jag inte fyllt kortet igen.

Hur det är med den saken är ju bara att testa, skall göra det själv. Töm kortet, formatera det i kameran och se vad som hittas.

/FW

ANNONS
Götaplatsens Foto