Annons

EU:s länkskatt och censurmaskinen

Produkter
(logga in för att koppla)

Paddan

Medlem
Man kan ju granska de bilder som ger match och släppa igenom resten.
Hur har du tänkt att en matchning ska gå till rent tekniskt? Och vad ska du matcha mot? En bildsök mot google som någon föreslog ger ju alltid träff och talar inte om om något är upphovsrättsskyddat. Den tekniska naivitet som verkar finnas hos de som tog beslutet är skrämmande.
 

iSolen.se

Guest
Hur har du tänkt att en matchning ska gå till rent tekniskt? Och vad ska du matcha mot? En bildsök mot google som någon föreslog ger ju alltid träff och talar inte om om något är upphovsrättsskyddat. Den tekniska naivitet som verkar finnas hos de som tog beslutet är skrämmande.
Google bildsök visar i första hand exakta träffar, därefter nästan exakta, crop etc, liknande och till sist relaterade träffar.

Det borde inte vara omöjligt att få se en flagga på hur träffen ser ut, om det inte redan finns.
 

PMD

Aktiv medlem
Det kan kanske fungera (men jag tvivlar) för organisationer med stora resurser, som Facebook och Google, men det blir tufft för mindre spelare.
 

iSolen.se

Guest
Det kan kanske fungera (men jag tvivlar) för organisationer med stora resurser, som Facebook och Google, men det blir tufft för mindre spelare.
Jag är inte orolig, det är inte småsajterna de jagar utan just nämnda jättar.

FS har inget problem med olagligt uppladdade bilder. Det har Facebook, Instagram, Google, Youtube osv. Och det är även de som leder annonspengar till USA.

Det kommer säkert en lösning på ett eller annat sätt.
 

PMD

Aktiv medlem
Alla är lika inför lagen (eller ska åtminstone vara det). Om man är en liten spelare så bör man nog inte strunta i, eller slarva med, lagen med motiveringen att "de" inte jagar en.
 

iSolen.se

Guest
Alla är lika inför lagen (eller ska åtminstone vara det). Om man är en liten spelare så bör man nog inte strunta i, eller slarva med, lagen med motiveringen att "de" inte jagar en.
Man ska förstås inte strunta i lagen men lagen kommer givetvis skrivas för att stoppa ovan nämnda företag, inte FS.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
En kanske dum fråga: EUs lagar gäller ju bara i EU. Vad händer om sajten är geografiskt placerad i t ex Kina? Eller drabbas annonsören om denna är baserad inom EU?
 

martinot

Aktiv medlem
Jag är inte orolig, det är inte småsajterna de jagar utan just nämnda jättar.

FS har inget problem med olagligt uppladdade bilder. Det har Facebook, Instagram, Google, Youtube osv. Och det är även de som leder annonspengar till USA.
Detta är precis så som jag också upplevt det hela. Det är de stora drakarna, och vissa av deras mindre nogräknade användare, som lever på medveten IP-stöld.
 
ANNONS