Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

EXIF objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

thuvan

Avslutat medlemskap
När jag gör HDR-bilder i Photomatix eller Photoshop så försvinner informationen om vilket objektiv bilden är tagen med. Det ställer till det för mig i Lightroom eftersom jag gillar funktionen att filtrera bilder utifrån objektiv.

Så nu till min fråga. Hur ändrar man objektivinformation? Jag har googlat och provat massor med olika EXIF-editorer men ingen låter mig modifiera objektivinformationen.

/Mattias Thuvander

Har meckat runt med det där programmet ett tag nu men det verkar inte lösa mitt problem. Jag hittade även ett "GUI"-tillägg till programmet. Där kunde jag skriva in objektivinformation men det funkar ändå inte i Lightroom sen :/

Finns det inget sätt att få Photomatix att behålla EXIF från nån av bilderna man gör HDR av?

ANNONS
Götaplatsens Foto