froderberg
Aktiv medlem
Det är inte så betydande fördelar med 580 jämfört med 550, så uppgrade är nog inte värt pengarna för de flesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jaja, jag kan inte Canonterminologin, det är den lampan jag pratar om. Jag tror fortfarande att effekten inte räckte till. Antingen det, eller så har du haft blixten i manuellt läge och exponerat efter befintligt ljus.PhotoJoe skrev:
Det finns ingen "fullurladdningslampa" på 550EX, däremot en lampa som lyser grönt efter man avfyrat blixten, men den visar bara att det varit tillräckligt med blixtljus för en bra exponering.
PhotoJoe skrev:
En annan fråga Magnus, kan man stänga av E-TTL på ST-E2? Den lampan lyser ju jämt. Varför finns den då?
jimh skrev:
Jaja, jag kan inte Canonterminologin det är den lampan jag pratar om. Jag tror fortfarande att effekten inte räckte till. Antingen det, eller så har du haft blixten i manuellt läge och exponerat efter befintligt ljus.
froderberg skrev:
Det är inte så betydande fördelar med 580 jämfört med 550, så uppgrade är nog inte värt pengarna för de flesta.
froderberg skrev:
Men mest är jag nog bara prylsugen...![]()
PhotoJoe skrev:
Jag misstänker också att den inte räckte till. Men å andra sidan så tycker jag att 550EX beter sig lite konstigt ibland. Emellanåt skickar den iväg all kraft, fast det inte behövs och personen ser ut att ha fått en mindre kärnvapenexplosion rakt i ansiktet.