Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extern hårddisk

Produkter
(logga in för att koppla)

lillaborkrigel

Aktiv medlem
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av en extern hårddisk? Är det bara att sätta in kabeln i USB-läsaren och så fungerar den? Måste man ha USB 2.0 när man köper en för 2.0 eller fungerar det på 1.1 ochså? Hur drift säker är en sådana?

//Micke

Har du Windows XP är det bara att sätta i kabeln, ja.
Ja, USB2-hårddiskar funkar bra med USB1.1, men det går långsammare förstås.

Micke,

Vill bara tillägga att om du köper en vanlig hårdisk och en kabinett (låda att stoppa disken i) så måste du via diskmanager partitionera och formatera disken först. (Det brukar vara ett billigare alternativ.)

Köper du ett specialdesignat kit så brukar det bara vara att "stoppa in".

Lycka till,

FireWire?

Har du en nyare dator med FireWireingång så är ju det ett snabbare alternativ!*idé*

Ja, jag håller med! Firewire är mycket bra! Hittar du någon med både USB och Firewire är detta en fördel.

Köpte ett Firewirekort till min gamla PC häromdagen (5 år gammal) och det kostar mellan 200-300:-. Det gör att jag nu kan flytta bilder snabbt mellan skolan (MAC med Firewire) och hemma (gammal PC med Firewire) med min iPod.
**lycklig**

ANNONS
Götaplatsens Foto