Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

extremt varmt batteri i byxorna

Produkter
(logga in för att koppla)

Antonic

Aktiv medlem
Skulle ta upp nycklarna precis och dom är verkligen varma!!

I fickan har jag 4st uppladdningsbara batteri.

Och ett av dom är otroligt varmt, så varmt så det är obehagligt att ta på batteriet.

Alla batterier var nyladdade

Vad kan ha hänt?

Lagt alla batterier på bordet så nu har det batteriet svalnat

Inte smart att ha nycklar i samma ficka som batterier..

Slickar du på 9v-batterier oxå ? ;)

du ska inte ha batterier lösa i fickan .. dom kortsluts och blir väldigt varma. ej att rekommendera...

japp. nycklarna har legat emot plus och minus på batteriet och kortslutit det. därav varma nycklar och batteri.

gjorde det själv en gång som 16 åring. satt i en stor, tyst sal med massor av folk och lyssnade på en konsthistorielektion.
efter en stund tyckte jag det började bli varmt i mittenregionen men tänkte att det kanske var för att jag tänkte på en kille jag var kär i.. ;o)
efter ett tag blev det dock väääldigt varmt, och efter ytterligare några sekunder blev det så varmt att jag hoppade upp och skrek som en galning, samtidigt som jag försökte fippla upp batterier och nycklar ur fickan.
ca. 60 pers tittade förvånat och irriterat på mig som måste sett urfånig ut.

behöver jag säga att det både brändes i handen där jag höll batterierna och i ansiktet..
(i tonåren är ju _allt_ pinsamt)

Jag är inte ensam alltså :)

Brukar inte ha batterierna i just den fickan men idag hade jag det.

Kan batteriet gått sönder så jag ska slänga det?

mitt batteri var oxå uppladdningsbart och det funkade fint efteråt, så jag tror inte du behöver slänga det.
men gör gärna en markering på det så du känner igen det och kolla om den verkar ta slut fortare än dom andra, ifall du vill.

om batteriet blir förbrukat efter en kortslutning beror helt på batteritypen.. jag råkade kortsluta ett stort 12V batteri på 3 kg .. o det rök ganska häftigt och tråden som kortslöt det gick upp i rök. känner en annan som på samma typ av batteri kom åt polerna med sin guldring... det smälte på nolltid.... men som sagt det är lite "tyngre" grejor ==)

ANNONS
Götaplatsens Foto