Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgprofil i ACDsee / Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Joja

Aktiv medlem
Hej!
Jag har problem med att få bilderna att se lika ut i ACDsee Pro2och photoshop. Framförallt blir bilderna mörkare när de visas i ACDsee. Har försökt ställa in båda på s-RGB, dock osäker på om jag gjort rätt. Hur gör jag bäst för att lösa detta??

/Jonas

Hej!
Jag har problem med att få bilderna att se lika ut i ACDsee Pro2och photoshop. Framförallt blir bilderna mörkare när de visas i ACDsee. Har försökt ställa in båda på s-RGB, dock osäker på om jag gjort rätt. Hur gör jag bäst för att lösa detta??

/Jonas

Kul att någon mer använder AcDSee än bara jag :)
Jag har exakt samma problem, fotar i raw format (NEF) och bilderna blir både mörkare men framförallt så blir inte vissa färger rätt i AcdSee. Så jag använder Photoshop för att omvandla mina raw bilder till jpg, som jag sedan importerar i AcDsee databasen där jag kan tagga dem för framtida sökningar och på det sättet har jag kvar mina "digitala negativ" i raw format.
Just nu har jag problem med att bilderna som exporteras till jpeg format i Elements går inte att läsa sedan i AcDSee, men det verkar vara en bugg som flera har upptäckt, se en annan tråd om detta.

ANNONS
Götaplatsens Foto