Annons

Fågelidentifikation

yens

Aktiv medlem
då avslutar jag dagen med två stycken suddhägrar från helt olika tillfällen och platser, den första bör väl vara en gråhäger
 

Bilagor

yens

Aktiv medlem
och den andra då? Jag tycker den ser väldigt vit ut, det är två bilder ur lite olika vinklar men från ungefär samma avstånd (sjö i vägen...)
 

Bilagor

Birdman

Aktiv medlem
Tre bilder på gråhäger. Appropå att den ena bilden ser vitare ut är att ljuset ligger helt annorlunda än på de andra bilderna.

Lennarts bild visar en trädgårdssångare, oansenlig men ack vilken strupe.

// Daniel
 
Senast ändrad:

yens

Aktiv medlem
minst sagt... :) man hinner ju inte ut och fotografera tillräckligt för att ge hjärntrusten här inne arbete, får se om jag hinner med en tur i helgen :)
 

gunau

Aktiv medlem
Här är en suddig bild på wb liten rackare ifrån Runde, Norge. Något liknande var en skärpiplärka- Är detta samma sort? Jag blir inte riktigt klok med denna burriga fjäderdräkt och den dåliga bildkvaliteten.
 

Bilagor

yens

Aktiv medlem
hmm, hittade en till som jag hade avfärdat som gräsand, men tycker nu att den ser annorlunda ut, kan det kanske vara en ejder?
 

Bilagor

yens

Aktiv medlem
och här kommer en tärna, fisk eller silver? Min gissning är fisk, men jag är osäker och ber därför min superexpertpanel om hjälp :)

kommer två bilder
 

Bilagor

Osquar

Aktiv medlem
Fisktärna. Den svarta bakkanten på "handen" flyter in lite i "handen". På silver är den svarta bakkanten väldigt smal och distinkt. Vidare är stjärtspröten inte tillräckligt långa för en silver.

/Oscar
 
ANNONS