Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

clasol

Aktiv medlem
Jag får det också till silvertärna på grund av den hyfsat fina svarta kanten på handen kombinerat med djupröd näbbfärg samt en ganska mörk undersida med ljusare kind (svårt att se trots närbilder). Känslan i form och proportioner är silvertärna för mig.

Mvh/ Ola
Tackar för hjälpen !

/ Claes
 

Måns H

Aktiv medlem
Vilken fågel?

Tog bild av en vindkraftpark utanför Klintehamn på Gotland 20 oktober 2010. Då flög den här fågeln förbi. Jag såg fågeln i sökaren och passade på att trycka av. Den verkade flyga rakt fram. Vad kan det vara för fågel?

Bifogat är ett utsnitt i skala 1:1, hela bildytan är nästan 200 gånger större. (Fast det är fågeln som gör bilden.)
 

Bilagor

-friberg-

Aktiv medlem
Tog bild av en vindkraftpark utanför Klintehamn på Gotland 20 oktober 2010. Då flög den här fågeln förbi. Jag såg fågeln i sökaren och passade på att trycka av. Den verkade flyga rakt fram. Vad kan det vara för fågel?

Bifogat är ett utsnitt i skala 1:1, hela bildytan är nästan 200 gånger större. (Fast det är fågeln som gör bilden.)
Det är en nötskrika du fotat.

/Friberg
 

Måns H

Aktiv medlem
Tack

Tack Magnus! Har lagt in hela bilden (Ny skyline II nu med fågel) i mitt album Vingar i vinden och i bildkritikpoolen. Måns =)
 

Birdman

Aktiv medlem
Visst är det en gråhäger. Vet inte om den är skitig eller missfärgad, men det får mig att minnas en häger vid Alhagen utanför Nynäshamn i slutet på 1990-talet som var mer åt det rostfärgade hållet och misstogs först för en purpurhäger.

Roligt att se...

// Daniel
 

Birdman

Aktiv medlem
Hej! Är intresserad av att få veta vad för fågel detta är...? Såg 3 st. leka med varann på hög höjd i fjällen... dom dök aldrig så jag kunde fota dom på närmare håll än detta..
Hoppas nån är duktig på att tyda siluetter :)
Fick iaf känslan av att dom var stora men kanske ändå unga just pga lekfullheten...

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2176260.htm
Spontant så tycker jag det ser ut som en falk, men vilken art blir svårare...

// Daniel
 

Peterus

Aktiv medlem
Hej! Är intresserad av att få veta vad för fågel detta är...? Såg 3 st. leka med varann på hög höjd i fjällen... dom dök aldrig så jag kunde fota dom på närmare håll än detta..
Hoppas nån är duktig på att tyda siluetter :)
Fick iaf känslan av att dom var stora men kanske ändå unga just pga lekfullheten...

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/2176260.htm
Nog får jag sparv-/duvhöksvibbar på denna.
Är ingen rovisexpert (heller)

Snart kommer facit :)

/Peter
 
ANNONS