Annons

Fågelidentifikation

Inte schysst att be om id på en motljusbild av grå kråka/svart kråka/råka................................

/Oscar

Det är faktiskt inte en motljusbild och fågeln är kolsvart, det enda som inte är riktigt kolsvart är delar av vingarna som går lite åt det bruna hållet. Ska försöka ta en till bild. Det var gängslagsmål här igår, ca 20 fåglar totalt, något fler av dessa mot något färre glador. Det var svårt att se vilka som vann och tyvärr lite för långt bort för att få riktigt bra kort på det hela.

/Karl
 
Det är faktiskt inte en motljusbild och fågeln är kolsvart, det enda som inte är riktigt kolsvart är delar av vingarna som går lite åt det bruna hållet. Ska försöka ta en till bild. Det var gängslagsmål här igår, ca 20 fåglar totalt, något fler av dessa mot något färre glador. Det var svårt att se vilka som vann och tyvärr lite för långt bort för att få riktigt bra kort på det hela.

/Karl
Känns som det stämmer bra för en juvenil råka.

Mvh/ Ola
 
Silver eller fisk

Hej
Undrar om detta är en silvertärna. Ser inget svart på näbben men vad jag förstår så skulle det kunna vara en fisktärna ändå??? Bilden tagen på Öland.
Tack för svar, gärna med motivering!///Lars-Ove
 

Bilagor

  • Tärna.jpg
    Tärna.jpg
    37.3 KB · Visningar: 287
Hej!

Vad kan det här vara? Jag gissar på ärtsångare men är inte alls säker.

Mvh,
Andreas
 

Bilagor

  • artsangare.jpg
    artsangare.jpg
    99.3 KB · Visningar: 275
Hittade denna bortglömda bild från 2006 i mitt arkiv. På den tiden intresserade jag mig inte nämnvärt för fåglar, men tyckte att den såg ovanlig ut så det blev ett snabbskott med kameran. Bildkvalitet där efter.
Jag har taggat den med bl.a. Leksand, Älven, Okänt objekt.
Någon som kan identifiera pippin från det mycket dåliga fotot?
 

Bilagor

  • fagel.jpg
    fagel.jpg
    14.2 KB · Visningar: 266
Hittade denna bortglömda bild från 2006 i mitt arkiv. På den tiden intresserade jag mig inte nämnvärt för fåglar, men tyckte att den såg ovanlig ut så det blev ett snabbskott med kameran. Bildkvalitet där efter.
Jag har taggat den med bl.a. Leksand, Älven, Okänt objekt.
Någon som kan identifiera pippin från det mycket dåliga fotot?

Rödstjärt...

// Tobbe
 
Går det att artbestämma denna gigantiska glidflygare, på ett suddigt foto?
 

Bilagor

  • 14062012-14062012-DSC03659.jpg
    14062012-14062012-DSC03659.jpg
    43.3 KB · Visningar: 252
ANNONS