Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Bofink eller bergfink ?

Det gula på vingen och den vita gumpen får mej att gissa på bergfink. Nån som vet ?
 

Bilagor

  • img_9950_redigerad-1.jpg
    img_9950_redigerad-1.jpg
    83 KB · Visningar: 462
Aquila79 skrev:
Sparvhök helt klart, troligen en ungfågel. Kön vågar jag inte gissa, om man öht kan avgöra det på den bilden.

Tack igen David!

Här kommer den sista fågeln för idag.
Jag blir inte riktigt klok på den.
Får för mig att det kan vara en gulärla, men känner mig inte alls säker.

// Tobbe
 

Bilagor

  • gulärla.jpg
    gulärla.jpg
    92.7 KB · Visningar: 452
Re: Vilken fågel

FILM) (JMScanner skrev:
Hej

Räddade denna fågel då han fastnat i en gödselbrunn och hade brutit vingen.

Använde mina skolkunskaper från djursjukvård och försökte hjälpa honom att bli bättre. Nu simmar han i en liten pool och ser mycket piggare ut.

men, frågan är ju, vad är det för fågel. Nån simfågel, men jag fick IG i artbestämning så jag behöver hjälp.

Bilden är tagen i hans bur.

mvh

marcus

Jag säger inte detta för att vara jobbig eller elak, men om du inte vet det redan så är det värt att tänka på att det är olagligt att hålla vilda djur i fångenskap i mer än 48 timmar oavsett syfte. Kontakta fågelcental eller liknande. Lycka till med måsen!
 
Ormvråk och Knipa, dock är det en hona. Hanen ser ju helt annorlunda ut, med bla en oval vit fläck på kinden.

//Benny
 
ANNONS